همدلی خیران، موجب زنده نگه‌داشتن امید در دل خانواده‌های زندانیان است

رئیس‌ کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: معاضدت و همدلی خیران با خانواده‌های زندانیان، تاکنون موجب شده که امید و آرزو در دل این خانواده‌ها زنده نگه‌داشته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا بهرامی امروز _دوشنبه بیست‌ودوم اسفندماه_ در آئین تجلیل از خیران نیک‌اندیش با اشاره به در پیش رو بودن ایام ماه مبارک رمضان و تقارن این ایام با عید نوروز و آغاز سال جدید، اظهار کرد: فرا رسیدن سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، فرصتی برای کمک به زندانیان معسر و غیربزهکار است تا ضمن فراهم‌سازی زمینه آزادی آن‌ها، موجب شادی و سرور خانواده‌های زندانیان نیز میسر شود.

وی افزود: معاضدت و همدلی خیران با خانواده‌های زندانیان، تاکنون موجب شده که امید و آرزو در دل این خانواده‌ها زنده نگه داشته شود و بتوانند مجالی دوباره برای شروع یک زندگی جدید داشته باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه کمک خیران به زندانیان، امنیت را برای خانواده‌های آن‌ها به ارمغان می‌آورد، تصریح کرد: زمانی که سرپرست یک خانواده به دلیل ناتوانی در تأمین دیون به زندان می‌رود، خانواده وی در معرض خطرات و آسیب‌های جدی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: کمک‌های مردم و خیراندیشان می‌تواند از این خانواده مراقبت کند و چشمان منتظر کودکان و دستان رو به آسمان همسر زندانی را امید و آرزو بخشد. با تلاش‌های ستاد دیه استان، انجمن حمایت از زندانیان و یک شرکت، درمجموع مبلغ ۱۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال جهت کمک به مددجویان زندانی جمع‌آوری شد.

بهرامی گفت: در اجرای قانون، مردم را یکسان می‌بینیم و با افراد متخلف در حوزه شهری به صورت یکسان برخورد می‌کنیم، همچنین اشرافیت و عمل به قانون امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به نحوه عملکرد مقامات قضائی در برخورد با جرایم سبک، اضافه کرد: قضات محاکم، به‌رغم اعمال مجازات قاطع برای محکومان، باید استفاده از تأسیسات ارفاقی و مجازات جایگزین حبس را مدنظر قرار دهند. اشراف و عمل به قانون امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد و شهرداری افزون بر انجام کارهای عمرانی و شهرسازی به موارد حقوقی بیشتر توجه کند.

کد خبر 647424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.