کشورهای در حال توسعه موضع واحدی در برابر چالش نفرت‌پراکنی اتخاذ کنند

رئیس گروه PUIC مجلس ایران در حاشیه اجلاس IPU در بحرین گفت: نفرت‌پراکنی به عنوان موضوعی در جهت نقض آزادی بیان باید مورد توجه کشورهای عضو قرار گیرد و کشورهای در حال توسعه هم باید موضع واحدی در برابر این چالش مشترک اتخاذ کنند.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل عمویی در نشست جانبی مجالس اسلامی و آسیایی در اجلاس یکصدوچهل‌وششم IPU در منامه، ظهر روز یکشنبه، بیست‌ویکم اسفند ۱۴۰۱ شرکت و درباره سوءاستفاده‌های رایج از مبحث آزادی بیان در راستای توهین به مقدسات اسلامی و دینی سخنرانی کرد.

وی افزود: یکی از چالش‌های مشترک میان کشورهای در حال توسعه، موضوع سوءاستفاده از آزادی بیان در توهین به مقدسات دینی و اسلامی است و از این جهت گسترش اسلام‌هراسی در فضای غربی و توهین به رهبران، از مسائل کشورهای مسلمان است.

رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی ایران اظهار کرد: نفرت‌پراکنی به عنوان موضوعی در جهت نقض آزادی بیان باید مورد توجه کشورهای عضو قرار گیرد و در اقدام مشترک برای حل این معضل تلاش شود.

عمویی همچنین از پیشنهاد مجالس قطر و اندونزی برای ارائه قطعنامه‌هایی با موضوع مقابله با نفرت‌پراکنی اعلام حمایت کرد و خواستار اتخاذ مواضع مشترک میان کشورهای آسیایی و مسلمان برای تصویب قطعنامه شد.

کد خبر 647389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.