حجاب قانون است / مردم از دستگاه‌های مجری قانون مطالبه کنند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه مردمی درباره حجاب از نمایندگان اشتباه است، چرا که قانون در این زمینه صراحت دارد و تصویب شده است؛ در این رابطه باید به مجریان گفت چرا قانون را اجرا نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام حسن میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حجاب مبتنی بر قانون است، مردم ایران اسلامی در عرف، شرع، اخلاق و قانون طرفدار حجاب هستند.

وی افزود: درصد اندکی از مردم ممکن است مخالف باشند، اما اگر با آنان نیز در این رابطه صحبت‌هایی صورت پذیرد، این عده در این رابطه مخالفتی نخواهند داشت.

نماینده اصفهان در خانه ملت تاکید کرد: مردم ما به ایران قبل از اسلام افتخار می‌کنند که در آن دوران حامی حجاب بودند. اشکانیان، ساسانیان و هخامنشیان که پیش از اسلام بوده‌اند، حجاب را برگزیده بودند. آنانی که طرفدار اسلام هستند نیز طبیعی است که باید با حجاب موافق باشند.

وی تاکید کرد: چه در دوران قبل از اسلام و چه در دوران پس از آن «حجاب» مطرح بوده و رعایت می‌شده است، بنابراین این گروه نیز حامی حجاب هستند.

حجت‌الاسلام میرزایی با بیان اینکه عموم مردم طرفدار و دوستدار حجاب و عفاف هستند و قانونی در این رابطه وجود دارد، اظهار کرد: برای مطالبه در موضوع حجاب باید به سمت دستگاه‌های مجری در این بخش حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مطالبه مردمی درباره حجاب از نمایندگان اشتباه است، چرا که قانون در این زمینه صراحت دارد و تصویب شده است؛ در این رابطه باید به مجریان گفت چرا قانون را اجرا نمی‌کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مطالبه‌گران از رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه مطالبه کنند، افزود: باید از دستگاه‌های مجری قانون مطالبه کرد و توجه داشت که نمی‌توان با موضوع مهمی مانند حجاب سلیقه‌ای برخورد کرد.

کد خبر 647198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.