لزوم استقرار شبکه بهداشت در «فلارد»

سخنگوی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم استقرار هرچه زودتر شبکه بهداشت شهرستان فلارد، گفت: با توجه به تازه تأسیس بودن این شهرستان، توجه به ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی آن از مطالبات شهروندان این منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی _یک‌شنبه بیست‌ویکم اسفند_ در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد: تأمین نیروی انسانی بهورز، دارو و امکانات ضروری از جمله سیستم کامپیوتر و دستگاه برق اضطراری در مرکز بهداشت شهر سردشت و بخش رودشت ضروری است.

وی افزود: در اکثر روستاهای بزرگ شهرستان لردگان که از مراکز بهداشتی فاصله زیادی دارند، لازم است خانه بهداشت احداث شود تا شهروندان خدمات درمانی بهتری دریافت کنند.

سخنگوی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به مراجعات بسیار زیاد و پوشش جمعیت بیش‌از ۱۵ هزار نفری به شهر سردشت ادامه داد: تسریع در ساخت بیمارستان، شبانه‌روزی کردن مرکز درمانی موجود و تخصیص یک دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی، برای شهر سردشت باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم استقرار هرچه زودتر شبکه بهداشت شهرستان فلارد، گفت: با توجه به تازه تأسیس بودن این شهرستان، توجه به ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی آن از مطالبات شهروندان این منطقه است.

حسین‌پورآقایی اضافه کرد: انتظار می‌رود برای پیش‌بینی مکان‌های تخلیه فاضلاب در نقاطی که شبکه فاضلاب ندارند، مراکز بهداشت، همکاری لازم را با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشته باشد.

وی گفت: شهرستان لردگان دارای بیشترین روستا در استان است و اگر این روستاها از نظر طرح هادی، قیر رایگان، بازسازی و وام‌های مسکن حمایت نشوند، با کاهش جمعیت مواجه خواهند شد که مشکلات بسیاری را نیز به همراه خواهد داشت.

سخنگوی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه مدیران در سطح شهرستان باید دغدغه‌های شهروندان را در اولویت قرار دهند، زیرا همکاری بین مسئولان استان رفع مشکلات را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: در شهرستان لردگان زمانی که یک مدیرکل استانی برای بازدید سفر می‌کند، شوراهای اسلامی در جریان قرار نمی‌گیرند؛ با توجه به اینکه این شوراها از تمام مشکلات یک شهر و روستا مطلع هستند، نبود آنها در جلسات استانی یک ضعف محسوب می‌شود، زیرا شوراها می‌توانند مسائل را مطرح و حتی راهکار ارائه کنند.

وی اضافه کرد: توجه و اختصاص امکانات و اعتبارات ویژه (بحران) به شهرها و روستاهای آسیب‌دیده شهرستان، با توجه به میزان خسارات وارده ناشی از سیل به بافت شهرها، با توجه به درآمد ناکافی شهرداری‌ها ضروری است.

حسین‌پورآقایی با اشاره به لزوم توجه به صنعت گردشگری در استان چهارمحال‌وبختیاری، تصریح کرد: استان اماکن گردشگری زیادی دارد، اما اطلاعات کافی از اماکن به شهروندان نرسیده است، بنابراین اگر چندین برنامه مستند توسط صداوسیما در این خصوص تولید شود، گردشگری رونق گرفته و با حضور سرمایه‌گذاران و گردشگران، پیشرفت استان، روند به رشدی خواهد داشت.

کد خبر 647162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.