پیشرفت سمنان با عضویت در اتحادیه راه ابریشم رقم می‌خورد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان گفت: عضویت در اتحادیه راه ابریشم، زمینه‌ساز پیشرفت سمنان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین موسوی‌دلازیانی امروز _یکشنبه بیست‌ویکم اسفندماه_ در نشست تخصصی گردشگری برنامه هفتم توسعه که با همت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دانشگاه سمنان و با حضور علی‌اصغر شال‌بافیان معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تالار دانش دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان برگزار شد، اظهار کرد: امروز عضویت در شهرهای راه ابریشم و نتایج آن امید و ظرفیتی را ایجاد خواهد کرد که می‌تواند روحیه و نشاط شهروندان استان سمنان را ارتقا دهد.

وی افزود: سنتی زندگی کردن ارزشمند است و امروز در کنار سنت‌ها باید نوین فکر کرد تا شهرمان در دنیای مدرن امروز در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری پیشرفت کند.

رئیس کمسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر سمنان خاطرنشان کرد: این شهر امن و علمی است و با بیش از ۲۶۰۰ سال مدنیت و حدود ۹۷ سال وجود تشکیلات شهرداری به شکل امروزی جایگاه مهمی دارد.

وی با اشاره به دوره چهارم مدیریت شهری که خود به عنوان جایگاه شهردار سمنان عضویت در شهرهای راه ابریشم را پیگیری کرده است، تصریح کرد: سال ۱۳۹۵ با شرکت در اجلاسیه شهرهای راه ابریشم در کشور چین هدف‌گذاری همنشینی و مراودات با ۷۳ کشور و ۳۰۰ شهر در مسیر گردشگری راه ابریشم مطرح شد و امروز خرسندیم که این مسیر به نتیجه رسید و همانطور که این اعتقاد و اعتماد وجود داشت، در حال حاضر سمنان عضو مؤسس شهرهای راه ابریشم و نماینده شهرهای ایران در این اتحادیه جهانی است.

موسوی‌دلازیانی با تاکید بر اینکه اتحادیه شهرهای راه ابریشم باید جهانی دیده شود، گفت: با توجه به اینکه شهرداری سمنان ۴۰ میلیارد ریال برای مرکز راه ابریشم برای سال آینده اختصاص داده است، اگر شهرهای دیگر استان نیز در راستای اهداف این عنوان بودجه اختصاص دهند، باز هم نیاز به حمایت‌های ملی و دولتی از لحاظ مالی، همچنین همراهی‌ها از جمله سپردن اختیارات بیشتر برای موضوع سفرهای بین‌المللی به استانداری سمنان است، زیرا باید برای رسیدن به اهداف این عنوان سفرهای مدیریت شهری و شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری بین‌المللی و در مقابل سفرهای کشورهای عضو به سمنان به صورت پیوسته انجام پذیرد.

وی افزود: علاوه بر ایجاد و طراحی طرح جامع گردشگری جاده ابریشم نیاز به تبلیغات در این موضوع بسیار احساس می‌شود و این انتظار از صداوسیما است که برنامه‌های ویژه‌ای تولید کند.

رئیس کمسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به سفر به شهرهای سمرقند و بخارا و شرکت در نمایشگاه گردشگری تاشکند خاطرنشان کرد: شهر بخارا با ۳۵۰ هزار جمعیت نزدیک به ۴۷۰ هتل و اقامتگاه دارد و این زیرساخت‌ها در سمنان نیاز به تقویت دارد، زیرا درحال‌حاضر اگر تعامل سفرها بین ۲۰ شهر و ۲۰ کشور در راستای عضویت راه ابریشم برنامه‌ریزی شود، کیفیت و کمیت زیرساخت‌ها اهمیت خود را بیشتر نشان خواهد داد.

وی از دانشگاه سمنان برای انعقاد تفاهم‌نامه گردشگری این دانشگاه با شهرداری و شورای اسلامی شهر قدردانی کرد و گفت: از دانشگاه سمنان می‌خواهیم که عنوان دانشکده گردشگری خود را «راه ابریشم» نام‌گذاری کند و اگر همگی اعتقاد به توسعه گردشگری در این مسیر داشته باشیم، با این رویداد مهم در این شهر اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

موسوی‌دلازیانی اظهار کرد: ورودی‌های سمنان، مجتمع ایستگاهی گردشگری رفاهی مسافر، نام‌گذاری‌های معابر شهر با عناوین مربوط به راه تاریخی ابریشم، آموزش گردشگری به رانندگان تاکسی و برچسب‌های عناوین راه ابریشم برای نصب خودروهای تاکسی و مشوق‌ها و معافیت‌ها برای رانندگان و کسبه‌هایی که در مسیر راه ابریشم اقدام کنند، از جمله مواردی است که شورای اسلامی شهر، شهرداری و دبیرخانه راه ابریشم برای آن برنامه‌ریزی کرده است.

کد خبر 647118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    مرگ بر اسرائیل