معرفی آب‌انبار تاریخی دروازه مهریز به گردشگران نوروزی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: آب‌انبار تاریخی دروازه مهریز در ایام نوروز به صورت ویژه به مسافران و گردشگران معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مجتبی صداقت با بیان اینکه برای نخستین‌بار در شهر یزد ۱۵ ابربازی در ایام نوروز در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این بازی‌ها در دو پارک در ایام نوروز برگزار خواهد شد.

وی افزود: در کنار این ابربازی‌ها، بازی‌های هیجانی و خانوادگی نیز طراحی شده است که در نوروزگاه‌های مختلف اجرا می‌شود و عموم شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، برگزاری ویژه‌برنامه‌های اختصاصی کودکان را در ایام نوروز یکی از موضوعات مهم دانست و خاطرنشان کرد: تلاش داریم این ویژه‌برنامه‌ها به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

صداقت اضافه کرد: اجرای ویدئو مپینگ در بقعه دوازده امام از دیگر اقدامات انجام شده برای ایام نوروز است و به مدت پنج شب اجرایی خواهد شد.

وی اتوبوس گردشگری و اتوبوس آموزش شهروندی را از دیگر اقداماتی دانست که برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است و ادامه داد: با توجه به اهمیت توجه به برنامه‌های ویژه خانواده‌های یزدی، امسال بحث بافت‌گردی ویژه شهروندان یزد در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه سال گذشته خانه سیگاری‌ها به عنوان یکی از محل‌های اصلی اجرای برنامه‌های نوروزی در نظر گرفته شد، تصریح کرد: امسال آب‌انبار دروازه مهریز به عنوان یکی از منحصر به فردترین آثار تاریخی یزد برای برگزاری برنامه‌های نوروزی در نظر گرفته شده است تا به گردشگران و میهمانان نوروزی معرفی شود.

صداقت گفت: امسال نیز همانند سال گذشته تابلوهای گویا برای معرفی اماکن تاریخی یزد نصب و ۲۰ اثر تاریخی به وسیله این تابلوها به عموم شهروندان معرفی می‌شود و آن‌ها می‌توانند به وسیله بارکدخوان از اطلاعات این مکان‌ها آگاه شوند.

وی افزود: سال گذشته ۱۰ اثر در بافت تاریخی یزد به این وسیله معرفی و با استقبال خوب مسافران نوروزی همراه شد؛ در سال جاری این تعداد این تابلوها را افزایش می‌دهیم و به دو برابر می‌رسانیم.

کد خبر 647105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.