حرکت سولی‌هال به‌سمت کربن‌صفرشدن

شورای شهر سولی‌هال انگلستان از آغاز عملیات راه‌اندازی شبکه اصلی انرژی کم‌کربن در مرکز شهر با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیون پوند خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر سولی‌هال اعلام کرد که عملیات راه‌اندازی شبکه اصلی انرژی کم‌کربن در مرکز این شهر آغاز شده است.

سولی‌هال در تلاش است تا سال ۲۰۴۱ به یک منطقه کربن‌صفر خالص تبدیل شود و شبکه انرژی جدید نقش مهمی در این دستیابی به این هدف بلندپروازانه ایفا خواهد کرد. پس از راه‌اندازی، این شبکه برای ساختمان‌های شورا، اداره‌ها، مدارس و دانشکده‌های اطراف شهر گرمایش و برق سبزتر به ارمغان خواهد آورد. امید آن می‌رود که این شبکه منطقه را به اهداف صفر انتشار خالص خود نزدیک‌تر کند.

شورای شهر اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود فاز اول شبکه جدید برق کم‌کربن با ۱۸.۴ میلیون پوند، مصرف کربن را در مرکز شهر تا ۵۰ درصد کاهش دهد که این هزینه نسبت به تخمین‌های اولیه در سال ۲۰۲۰ با پنج میلیون پوند افزایش همراه بوده است، چرا که افزایش نرخ تورم توسعه‌دهندگان را مجبور به تجدیدنظر در هزینه‌ها کرده است.

حرکت سولی‌هال به‌سمت کربن‌صفر شدن

شورای شهر سولی‌هال تصریح کرد که ۱۰ میلیون پوند از هزینه‌های این شبکه از محل پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک و شبکه‌های حرارتی وست‌میدلندز تأمین می‌شود و پرداخت مابقی آن برعهده شورا است. همچنین برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی بخش دوم فاز یک و فازهای دوم و سوم پروژه به دنبال گسترش شبکه کم‌کربن به سراسر شهر در دست اقدام است.

شورا توضیح داد که دیگ‌های گاز در ساختمان‌های مربوطه با یک سیستم مدرن جدید جایگزین می‌شود و ساختمان‌ها به انواع فناوری‌های لازم برای تأمین انرژی شبکه کم‌کربن مجهز خواهند شد.

شورای شهر اطمینان داد که شبکه کم‌کربن مرکز شهر بلافاصله پس از راه‌اندازی به کربن‌زدایی این بخش از شهر مشغول می‌شود و انرژی مقرون‌به‌صرفه و کم‌کربن ارائه می‌دهد. بر اساس تخمین‌های شورا، راه‌اندازی این شبکه بین ۱۵ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد و تاریخ پیش‌بینی‌شده برای آغاز به کار فاز گرمایشی آن پاییز ۲۰۲۴ است.

حرکت سولی‌هال به‌سمت کربن‌صفر شدن

کد خبر 647062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.