حرارت بدن با پوشاک نانویی قابل مدیریت است

محققان با بهره‌مندی از فناوری نانو و فرمولاسیون جوهر گرافن، موفق به تولید پوشاکی شده‌اند که می‌تواند رطوبت بدن استفاده کننده را متناسب با وضعیت و شرایطی که در آن قرار دارد، تنظیم کند. این خبری خوشحال‌کننده برای ورزشکاران و کارگران در شرایط آب‌وهوایی نامناسب است.

به گزارش ایمنا، دو شرکت فعال در حوزه فناوری نانو به نام ورسارین (Versarien) و آمبرو (Umbro) با همکاری یکدیگر، نوعی پوشاک نانویی را به بازار وارد کرده‌اند.

پوشاک جدید تولیدشده این دو شرکت شامل لباس‌های آستین بلند و لباس‌های ورزشی مخصوص دویدن است؛ لباس گرافنی به فرد امکان انتقال حرارت بدن را می‌دهد و رطوبت را با تسریع فرآیند خشک شدن مدیریت می‌کند.

این پوشاک در شرایطی که حفظ دمای هسته بدن مطلوب‌تر و درعین‌حال دشوار است، از خاصیت گرافن برای انتقال دما استفاده می‌کند. ورسارین و آمبرو اعلام کرده‌اند که فرمول Graphene-Wear این امکان را به مصرف‌کننده می‌دهد تا انتقال حرارت بدن را افزایش دهد و سرعت بالای خشک شدن لباس‌ها را تجربه کند.

نیل ریکتز، مدیر اجرایی شرکت ورسارین اعلام کرده که برای توسعه این فناوری در لباس‌های ورزشی، آزمایش‌های گسترده‌ای با دانشگاه گلوسستر و یک مؤسسه معتبر دیگر در دست انجام است.

وی معتقد است این فناوری به گونه‌ای طراحی شده که لباس‌ها را با ویژگی‌های جدید روانه بازار می‌کند، این ویژگی‌ها به‌ویژه درباره خصوصیات تنظیم‌کننده حرارتی و امکان حفظ دمای بهینه بدن است که موجب بهبود چشمگیر تجربه کاربر می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 646915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.