سیمای شهر باید ورزشی باشد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید سیمای شهر را ورزشی کرد، گفت: برگزاری مسابقاتی همچون «قهرمان شهر» زمینه‌ساز ساماندهی و هدفمندشدن ورزش در سطح شهر خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، محمد آخوندی با اشاره به برگزاری مسابقات «قهرمان‌شهر» اظهار کرد: شهر به عنوان یک کالبد زنده و در حال تحول، نیازمند شاخصه‌هایی حیاتی است که ورزش یکی از این شاخصه‌ها است.

وی درباره تأثیر برگزاری رقابت‌هایی همچون مسابقات «قهرمان شهر» در گسترش مقوله ورزش در شهر افزود: این مسابقات به نوعی ورزش را در شهر ساماندهی و هدفمند می‌کند، از این‌رو، تیم‌ها و ورزشکاران محلات و مناطق تلاش می‌کنند تا سطح خود را به این رقابت‌ها برسانند و بتوانند در سطح شهر تهران رتبه کسب کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: این رقابت‌ها نوعی المپیک در مقیاس شهری است که نتایج آن می‌تواند در اختیار متولیان ورزش ملی قرار گیرد و با معرفی استعدادها زمینه را برای تقویت بنیه ورزشی کشور فراهم آورد.

وی با بیان اینکه ورزش در سیمای عمومی، نمایشی از جریان زندگی در شهر است که بروز، ظهور و گسترش آن، بخشی از مأموریت مدیریت شهری است، گفت: شهر باید چهره‌ای ورزشی داشته باشد و بوستان‌ها و مکان‌های عمومی تفریحی باید از این شاخصه سلامت‌محور برخوردار باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: برای اینکه بتوان به شهر سیمایی ورزشی داد، باید در گام نخست ورزش را در محلات نهادینه کرد و پس از این موضوع است که می‌توان به مقوله ورزش نگاهی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای داشت.

وی تاکید کرد: نباید فراموش کرد که استعدادهای ورزشی از دل محلات بیرون می‌آیند، لذا ضروری است با تخصیص بودجه مناسب فضا برای رشد استعدادهای ورزشی فراهم شود.

کد خبر 646832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.