تسهیل جذب دانشجویان غیرایرانی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع مهم، بالا بودن انگیزه دانشگاه‌ها برای جذب دانشجویان غیرایرانی است و همه تلاش می‌کنند که این دانشجویان را جذب کنند. یک رقابت سازنده در جذب دانشجویان غیرایرانی به‌وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی زلفی‌گل درباره برنامه‌های وزارت علوم برای جذب دانشجوی خارجی اظهار کرد: یکی از کارهایی که در دوره مدیریت بنده انجام شد، تدوین دستورالعمل و شیوه‌نامه اعطای مجوز به مؤسسات جذب دانشجو بود که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

صدور ویزا برای دانشجویان خارجی تسهیل شده است

زلفی‌گل درباره اخذ ویزا برای دانشجویان خارجی گفت: سعی شده است تا آنجا که امکان دارد، صدور ویزا برای دانشجویان غیرایرانی تسهیل شود.

وزیر علوم در ادامه گفت: موضوع مهم، بالا بودن انگیزه دانشگاه‌ها برای جذب دانشجویان غیرایرانی است و همه تلاش می‌کنند که این دانشجویان را جذب کنند. یک رقابت سازنده در جذب دانشجویان غیرایرانی به‌وجود آمده است.

لزوم گذراندن دوره‌های پیش‌نیاز برای دانشجویان غیرایرانی

چندی پیش آرش شاهین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دانشجویان اتباع ابتدا درخواست خود را در سامانه‌ای جهت تحصیل در دانشگاه‌های ایران ثبت و مدارک خود را در آن سامانه بارگذاری می‌کنند، سپس درخواست ویزای تحصیلی می‌دهند و پس از صدور ویزا، وارد کشور شده و در ادامه تعیین سطح می‌شوند.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی-بین‌المللی دانشگاه اصفهان گفت: بسیاری از دانشجویان اتباع خارجی که می‌خواهند در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تحصیل شوند، ابتدا سه دوره را می‌گذرانند، سپس با دریافت مدرک سطح سه می‌توانند در کلاس‌های درخواستی شرکت کنند.

کد خبر 646797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.