ابتکار اوپلاسای سوئد برای ترویج بازیافت مصالح ساختمانی

شهرداری اوپلاسای سوئد، برای ترویج فرهنگ بازیافت در صنعت ساختمان، فروشگاهی را تدارک دیده است که مصالح دست‌دوم حاصل از تخریب ساختمان‌های پیشین را برای شهروندان عرضه می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وب‌سایت شهرداری اوپسالای سوئد از افتتاح یک سرویس بازیافت جدید در شهر خبر داده است که خدماتی با هدف بخش ساخت‌وساز دارد. این سرویس جدید به‌عنوان نوعی فروشگاه دست دوم برای مصالح ساختمانی توصیف شده است که در آن منابع و مصالح حاصل از تخریب می‌توانند به عنوان بخشی از فرآیندهای ساخت‌وساز جدید مجدد استفاده شوند.

این فروشگاه در مرکز لجستیک ساخت‌وساز شهر واقع شده است و توسط شهرداری سوئد در سال ۲۰۱۸ به عنوان راهی برای کاهش تعداد جابجایی‌های حمل‌ونقل در ارتباط با تمام ساخت‌وسازها در اوپسالا تأسیس شد.

مؤسسه Wiklunds که عملیات مرکز لجستیک ساخت‌وساز اوپسالا را مدیریت می‌کند، مسئول فروشگاه بازیافت خواهد بود. اقلام این بخش شامل مواد ساختمانی باقی‌مانده از تخریب مانند در، پنجره و حتی عایق‌ها است.

ابتکار اوپلاسای سوئد برای ترویج بازیافت مصالح ساختمانی

کاهش تأثیر بر آب و هوا در ساختمان‌سازی منطقه، مورد توجه شهرداری اوپسالا است و بخش مهمی از این هدف با افزایش استفاده مجدد در ساخت‌وسازهای جدید مهیا می‌شود. هدف شهرداری جلوگیری از ایجاد ضایعات جدید است و این کار را با اهدای فرصتی دوباره به مصالح قبلی برای کاهش استفاده از مواد اولیه جدید انجام می‌دهد.

برای سهولت این اقدام، یک کانتینر ویژه حمل‌ونقل برای اپراتورهای ساختمانی در دسترس است. شرکت‌های ساختمانی می‌توانند مصالح را تحویل دهند یا برای حمل‌ونقل به فروشگاه بازیافت، یک کانتینر رزرو کنند.

فروشگاه بازیافت برای همه افرادی که می‌خواهند مصالح بخرند، چه صنعتگران و چه افراد عادی، همواره در دسترس خواهد بود. شهرداری با این کار، علاوه بر ترویج فرهنگ بازیافت، منابع انرژی را برای زمان‌های بحرانی ذخیره خواهد کرد و درعین‌حال با کاهش تأثیر بر آب‌وهوا، درآمدزایی سالمی نیز می‌کند.

کد خبر 646685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.