تقابل شماره ۸۴ در پر الکلاسیکوترین سال تاریخ!

تیم‌های پرسپولیس و سپاهان برای پنجمین بار در سال جاری به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نبرد سپاهان و پرسپولیس را به طور قطع می‌توان مهم‌ترین دیدار هر فصل فوتبال ایران پس از دربی تهران بر شمرد. دیدار تیم‌های پرطرفدار تهران و اصفهان که در بعضی از فصول در دو دهه اخیر از دربی تهران هم اهمیت بیشتری پیدا کرده است پر از ماجرا و داستان‌های متنوع است که لازمه هر جدال سنتی به شمار می‌رود.

در ۸۳ رویارویی تاریخ دو تیم در همه رقابت‌ها از دهه ۴۰، سپاهان ۱۹ بار و پرسپولیس ۲۸ بار پیروز شده‌اند، ضمن اینکه ۳۶ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. همچنین تاکنون ۱۹۰ گل در بازی‌های دو تیم زده شده است که ۸۴ گل سهم سپاهان و ۱۰۶ گل سهم پرسپولیس بوده است.

دو تیم فردا در حالی برای چهل و چهارمین بار در رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم می‌روند که در ۴۳ تقابل قبلی لیگ برتری، سپاهان عملکرد بهتری داشته است و ۱۴ برد مقابل رقیب سنتی داشته است و در سوی مقابل پرسپولیس ۱۲ بار پیروز شده است.

همچنین دو تیم در مجموع ۴۰ بار در تهران به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۱۹ برد برای پرسپولیس، شش برد برای سپاهان و ۱۵ تساوی حاصل کار بوده است.

نکته جالب توجه در جدال‌های دو تیم اینکه در سال جاری این برای پنجمین بار است که دو تیم رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند. پیش از این دو تیم در اردیبهشت‌ماه، مهرماه، آذرماه و اوایل اسفندماه به مصاف یکدیگر رفتند و جدال فردای دو تیم پنجمین تقابل دو تیم در سال جاری به شمار می‌رود، چهار تقابل قبلی در سال جاری برای هریک از دو تیم یک برد به همراه داشته است و دو دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. پیش از این تنها یک بار سابقه داشته است که دو تیم طی یک سال شمسی پنج بار در رقابت‌های مختلف به مصاف یکدیگر بروند که مربوط به سال ۸۵ است.

آمار ویژه رویارویی‌های سپاهان و پرسپولیس به شرح زیر است:

 تقابل شماره ۸۴ در پر الکلاسیکوترین سال تاریخ!

کد خبر 646636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.