محوری‌ترین بخش طرح جوانی جمعیت تشویق به ازدواج است

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان گفت: محوری‌ترین بخش طرح جوانی جمعیت تشویق به ازدواج است که جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه در این زمینه بسیار موثر بوده و نظرسنجی‌ها مبین این موضوع است.

حجت‌الاسلام مهدی مستاجران در گفت‌وگو با ایمنا، در خصوص جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه اصفهان بعد از ۱۰ سال وقفه، امسال برگزار می‌شود. با برگزاری جشن ازدواج دانشجویی هم ترویج ازدواج را در دانشگاه دنبال می‌کنیم همچنین تشویق دانشجویانی که در طول زمان دانشجویی ازدواج می‌کنند را مدنظر داریم.

وی با اشاره به این که فعالیت‌های مطابق با سبک زندگی ایرانی اسلامی که مورد تایید است برای دانشگاه نیز موضوعیت دارد، ادامه داد: جشن ازدواج دانشجویی سبب می‌شود مجموعه‌هایی که در دانشگاه برای خدمت‌رسانی به دانشجویان در حوزه‌های مختلف، خصوصاً مشاوره مشغول‌اند، بتوانند در زمینه مشاوره و هدایت شغلی دانشجویان را راهنمایی کنند و به واسطه این جشن ارتباط ما با مزدوجین دانشگاه حفظ شود همچنین ظرفیت‌های دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان تصریح کرد: دانشجویی که در زمان دانشجویی‌اش در دانشگاه مورد توجه قرار گیرد همیشه یک خاطره به یاد ماندنی دارد. برای زوجی که در فضای شاد و مفرح آموزشی قرار گرفتند در طول سالیان زندگی‌شان خاطره‌انگیز است همین موضوع موجب پایداری نظام خانواده می‌شود. دانشجویان یادشان می‌ماند که زمانی با عشق و مودت و برمبنای سنت نبی مکرم اسلام (ص) با هم ازدواج کردند، چه بسا همین اتفاقات به پایداری ازدواجشان کمک کند.

مستاجران گفت: در جشن ازدواج دانشجویی نکاتی که به صورت مختصر و مفید نیاز باشد که زوج‌های دانشجو بدانند مطرح می‌شود و اطلاع‌رسانی نسبت به ظرفیت‌هایی که داریم در اختیارشان قرار می‌دهیم، همچنین این نکات در غالب طنز و آموزش توسط کارشناسان مطرح می‌شود، علاوه بر این که یک فضای شاد در کنار فضای آموزشی ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر این که همه این برنامه‌ها به محوریت بحث جوانی جمعیت برگزار می‌شود، افزود: محوری‌ترین بخش طرح جوانی جمعیت تشویق به ازدواج است که جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه در این زمینه بسیار موثر بوده و نظرسنجی‌ها مبین این موضوع است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان در خصوص دعوت‌شدگان به مراسم ازدواج دانشجویی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: محوریت حضور در جشن دانشجویان دانشگاه اصفهان هستند، ریاست دانشگاه اصفهان و هیات رئیسه، مدیرانی که به حوزه ازدواج مرتبط هستند و همچنین برخی مدیران استان در این مراسم حضور دارند. دعوت از مسئولین در این راستا انجام گرفته که این عزیزان همیشه در خاطرشان باشد که باید در راستای ازدواج جوانان تلاش مضاعفی داشته باشند و دانشجویان را بعد از ازدواج رها نکنند همچنین خدماتی را برای شکل‌گیری یک خانواده پایدار به این عزیزان ارائه دهند.

مستاجران در خصوص حمایت ارگان‌ها از مراسم ازدواج دانشجویی دانشگاه اصفهان تشریح کرد: دانشگاه محور برگزاری این برنامه است، در کنار آن شهرداری و تعدادی از خیرین کمک کردند ولی علاوه بر تماس‌هایی که گرفته شده کمتر ارگان رسمی با ما همکاری داشته است، در این حوزه کمتر شاهد یک عزم جامع ملی هستیم. برای برگزاری برنامه‌های این چنینی تلاش مضاعفی می‌شود، مسئولین باید به این حوزه توجه بیشتری داشته باشند.

محوری‌ترین بخش طرح جوانی جمعیت تشویق به ازدواج است

کد خبر 646551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.