اتحاد چهار شهرداری اروپایی برای حفظ مغازه‌های نمادین

پاریس، رم، بارسلونا و لیسبون، اتحاد شهرداری‌ها را برای حفظ فروشگاه‌های نمادین محلی راه‌اندازی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چهار شهر بزرگ اروپا شامل بارسلونا، پاریس، رم و لیسبون، یک اتحاد شهرداری را با هدف حفظ مغازه‌های محلی و تاریخی ایجاد کردند. این رویداد دیروز در اولین سمپوزیوم بین‌المللی «تجارت نمادین در شهرهای اروپایی» در بارسلونا برگزار شد و هدف اصلی آن ایجاد استراتژی‌های مشترک بین شهرهای مختلف برای حفظ میراث تجاری اروپا است.

مؤسسات تجاری نمادین، مغازه‌هایی هستند که دارای هویت و سنت تاریخی هستند. در بعضی موارد، آن‌ها قرن‌ها قدمت دارند و گواهی بر تلاش‌ها و فداکاری چندین نسل از صاحبان مشاغل است و اروپا را به عنوان یک جامعه فرهنگی، مبتنی بر ارزش‌ها و تاریخ مشترک نشان می‌دهند.

به گفته مسئولان، آنها مصداق بارز بیان و خلاقیت فرهنگی هستند که هم میراث فرهنگی ملموس و هم ناملموس را شامل می‌شود. این مغازه‌ها به توسعه اقتصادی کمک می‌کند، باعث هویت‌‎آفرینی می‌شود، اشتغال‌زایی را به همراه دارد و امروزه به نوعی به جاذبه گردشگری تبدیل شده‌اند.

در حال حاضر، مجموعه‌ای از خطرات بر حفاظت این نمادها تأثیر می‌گذارد که از جمله می‌توان به اعیان‌سازی، فشار مستغلات، شکاف دیجیتال یا سازگاری با تغییرات اقلیمی اشاره کرد.

اتحاد چهار شهرداری اروپایی برای حفظ مغازه‌های نمادین

این چهار شهر بر این باور هستند که منشور بین‌المللی در مورد مؤسسات تجاری نمادین باید ایجاد شود که با اجماع مشخص می‌کند چه مؤسسه‌ای نمادین یا منحصربه‌فرد در نظر گرفته می‌شود و گونه‌های مختلف تعریف‌شده با سطوح حفاظت از میراث (اموال، مبلمان، مصالح) و فرهنگی (خلاقیت) متناظر است، به طوری که می‌توان ابزار حفاظت و ارزش‌گذاری این نوع تأسیسات را تعریف کرد.

از این نظر، ایجاد واحدهای تخصصی مدیریت در ادارات دولتی که بخش خصوصی نیز در آن مشارکت دارد، ضروری است. این اتحاد معتقد است که سه هدف زیر باید دنبال شود:

  • تشویق به حفاظت و ارتقای میراث مؤسسات تجاری نمادین از طریق به رسمیت شناختن آن‌ها به عنوان یک مقوله در چارچوب قانونی حفاظت از میراث با کمک کنوانسیون‌ها و ابتکارات یونسکو، اتحادیه اروپا و شورای اروپا یا سازمان کشورهای ایبرو-آمریکایی؛ در نهایت، از پارلمان اروپا خواسته می‌شود تا قطعنامه‌ای را برای به رسمیت شناختن ارزش این نهادها برای هویت اروپایی ترویج کند.
  • نقش تجاری و منحصربه‌فرد مؤسسات تجاری نمادین را برای عموم باید اطلاع‌رسانی کرد. ابزارها، برنامه‌های ظرفیت‌سازی و اقدامات مشترک هماهنگ می‌تواند در این راستا ایجاد شود؛ مانند روز جهانی مؤسسات تجاری شاخص یا دستور کار سالانه.
  • اقدام مشترک بین شهرهای متعهد به فروشگاه‌های شاخص: ایجاد یک شبکه بین‌المللی برای ترویج تبادل تجربیات و ایجاد اتحاد برای فروشگاه‌های شاخص در شهرها با هدف به اشتراک‌گذاری راه‌حل‌ها، دانش و بهترین شیوه‌ها با حمایت مؤسسات اروپایی و بین‌المللی.

اتحاد چهار شهرداری اروپایی برای حفظ مغازه‌های نمادین

کد خبر 646495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.