هوای اصفهان با ۳ ایستگاه فعال ناسالم ثبت شد

سنجش کیفیت هوا، امروز در ساعت منتهی به ۹ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۱۲۵ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وضعیت هوای اصفهان امروز _پنجشنبه هجدهم اسفندماه_ به شرح زیر است:

سنجش کیفیت هوای امروز در ساعت منتهی به ۹ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۱۲۵ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شده است.

امروز سنجش کیفیت هوا در ایستگاه خرازی با شاخص ۱۵۵ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های احمدآباد با شاخص ۱۱۸ و رودکی با شاخص ۱۰۲ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های پروین، استانداری اصفهان، کاوه، جی، باهنر، فرشادی، فیض، ورزشگاه میثاق، خواجو، باغ غدیر، دانشگاه و مبارکه فعال نیست.

درحال‌حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان اصفهان به‌جز شهر اصفهان، ایستگاه‌های سجزی و شاهین‌شهر است؛ شاخص کیفی هوای شاهین‌شهر با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۳ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و سجزی با شاخص ۳۳ در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسیدکربن، دی‌اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 646490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.