فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته در اصفهان/کاهش ۵ درجه‌ای دما

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به شدن بارش‌ها از امروز بعدازظهر، گفت: فعالیت سامانه بارشی تا وقت جمعه نوزدهم اسفندماه، بیشتر مناطق به ویژه مناطق غرب و شمال غرب استان را در برمی‌گیرد.

نوید حاجی بابایی در گفت‌وگو با با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه بارش‌زا بر استان است. بر این اساس بیشتر مناطق نیمه ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و بارش اغلب به صورت رگبار باران و احتمال رعدوبرق و تگرگ و در مناطق کوهستانی بارش برف، به ویژه در غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش‌ها در بعدازظهر امروز و روز جمعه خواهد بود، لذا آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب و اختلال در تردد دور از انتظار نیست. در نیمه شرقی و مناطق مستعد وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک محلی خواهد بود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح زرد با فعالیت سامانه بارشی از روز سه‌شنبه تا پایان وقت جمعه روی استان، گفت: بارش باران گاهی به صورت رگبار، برف مناطق مرتفع و سردسیر، تندباد شدید موقتی و احتمال رعد و برق و تگرگ است که کلان‌شهر اصفهان را نیز دربرمی‌گیرد.

حاجی بابایی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در نواحی غربی، جنوبی و مرکزی استان اصفهان طی امروز، تصریح کرد: فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه نوزدهم اسفندماه به تدریج بیشتر مناطق به ویژه غرب و جنوب استان را در بر خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در نیمه شرقی و مناطق مستعد وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود، گفت: طی دو روز پیش‌رو بارش‌ها به صورت رگباری همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و در مناطق کوهستانی بارش برف دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح زرد در روز سیزدهم اسفندماه با فعالیت سامانه به صورت وزش باد شدید، تصریح کرد: فعالیت این سامانه بعدازظهر شنبه آغاز شده و تا پایان وقت پنجشنبه هجدهم با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و طوفان‌های لحظه‌ای تداوم دارد.

حاجی بابایی ادامه داد: فعالیت این سامانه در روز شنبه در شهرستان‌های نائین، اردستان، برزک و مناطق جنوب کاشان، شهرضا، گلپایگان، خوانسار و فریدون‌شهر همراه بوده است و امروز بیشتر مناطق به ویژه نائین، شهرضا، گلپایگان، خوانسار، سمیرم، دهق، ورزنه، مبارکه، کاشان، اردستان و همچنین فریدون‌شهر شاهد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و طوفان‌های لحظه‌ای خواهد بود.

وی افزود: فعالیت سامانه به صورت وزش باد شدید از روز دوشنبه تا پنجشنبه بیشتر مناطق به ویژه نائین، شهرضا، گلپایگان، خوانسار، سمیرم، دهق، ورزنه، مبارکه، کاشان، اردستان، تیران، خوروبیابانک و چوپانان را در بر خواهد گرفت.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اوج فعالیت سامانه با وزش باد شدید را روز _سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه_ اعلام کرد و گفت: اختلال و کاهش دید در جاده‌ها به‌واسطه گردوخاک محلی، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی برف‌گیر به علت کولاک برف، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان به یزد-اصفهان به قم- اصفهان به کهگیلویه و بویراحمد از اثرات مخاطرات فعالیت این سامانه است.

حاجی بابایی اظهار کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، توقف فعالیت‌ها در فضای باز، انجام تدابیر پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید توصیه می‌شود.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد طی امروز با فعالیت سامانه بارشی از روز سه‌شنبه تا پایان وقت جمعه بر روی استان، گفت: بارش باران گاهی به صورت رگبار، برف مناطق مرتفع و سردسیر، تندباد شدید موقتی و احتمال رعد و برق و تگرگ در مناطق غرب و شمال غرب و بیشتر نقاط استان را در بر می‌گیرد.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال ایجاد روان آب، کاهش دید، احتمال اختلال در راه‌های روستایی در مناطق سردسیر و مرتفع از اثرات مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی است.

حاجی بابایی تصریح کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و احتیاط در جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی دستگاه‌های امدادی در صورت لزوم توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا بین سه تا پنج درجه کاهش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۶ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به هفت درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بوئین میاندشت با دمای صفر درجه و خور و بیابانک با دمای ۲۴ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 646385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.