اصلاح تفکرات لازمه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه کودکان کار با کودکان خیابانی دو موضوع متفاوت و متمایز است، گفت: در این راستا باید سختی‌ها و رنج‌ها را در عرصه اجتماعی التیام بخشیم و آسیب‌های اجتماعی همچون پدیده کودکان کار را مدیریت کنیم که لازمه آن اصلاح تفکرات و افزایش همت‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عباسی امروز _‌سه‌شنبه شانزدهم اسفند_ در آئین افتتاح مرکز مراقبتی، حمایتی کودکان کار و خیابانی که به همت شهرداری اصفهان و سازمان بهزیستی استان راه‌اندازی شد، اظهار کرد: شاهد افتتاح و راه‌اندازی مرکزی هستیم که حاصل همکاری و همدلی بین دستگاهی از جمله استانداری، سازمان بهزیستی و شهرداری اصفهان است.

وی با بیان اینکه امروز دنیا بیش از هر زمان دیگر دچار یک تشویش فکری جهانی شده و همه در انتظار منجی هستند تا آنها را از نابسامانی‌ها، فقرها، پلشتی‌ها و بزه‌ها نجات دهد، گفت: اساساً سازمان امور اجتماعی کشور با تاکید رهبر معظم انقلاب به منظور ایجاد هم افزایی بین دستگاه‌ها برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی شکل گرفت.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه هر دستگاه، دولت و حاکمیتی یک کارنامه عملیاتی در این زمینه دارد، اما هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که فقر و ناهنجاری‌ها را ریشه کن می‌کند، خاطرنشان کرد: کشور ایران در حوزه کودکانه کار نسبت به وضعیت کشورهای پیشرفته دنیا در این عرصه بهتر است، اما باید برای مدیریت و کنترل بیشتر برنامه‌ریزی کرد.

وی تصریح کرد: کودکان کار و خیابانی از آسیب‌های اجتماعی برخاسته از مظاهر تمدن جدید است، اما مهم آن بوده به چه میزان همت داشته که این موضوعات را کنترل کنیم و یا در صدد اصلاح نگرش‌ها برآییم.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور ادامه داد: کودکان کار با کودکان خیابانی دو موضوع متفاوت و متمایز است که باید جداسازی شود، امروز رسالت ما آن است که سختی‌ها و رنج‌ها را در عرصه اجتماعی التیام بخشیم و این آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کنیم که لازمه آن اصلاح تفکرات و افزایش همت‌ها است.

وی ادامه داد: نحوه برخورد با این موضوع که نوجوانی هم درس بخواند و هم کار کنند، نباید به شکل تحقیرآمیزی باشد، بلکه باید قهرمانانه به آن پرداخت و این عملکرد نوجوان را در قامت یک قهرمان توصیف کرد، البته انجام کار طاقت‌فرسا نه فقط برای کودکان، بلکه برای هر فردی در دنیا مذمت شده است.

عباسی تصریح کرد: به صحنه آمدن مردم لازمه رفع مشکلات است که شرط لازم برای به صحنه آمدن آنها، حمایت، ایجاد دلگرمی و نظارت است، اگر ما در راه فرسایش زندگی، برای خود امید ایجاد نکنیم و در برابر فرسایش فیزیکی برنامه نداشته باشیم، شکست خواهیم خورد. این عزم جدی در دولت وجود دارد که بخش عظیمی از آسیب‌های اجتماعی حل و فصل شود.

کد خبر 646213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.