دریافت ۲۳۵۲ درخواست مردمی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به اصفهان

رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه از دریافت ۲۳۵۲ فقره درخواست مردمی در جریان سفر هیئت عالی قضائی به استان اصفهان خبر داد و گفت: از این تعداد، بالغ بر ۳۲۵ فقره درخواست در شهرستان‌های استان اصفهان و مابقی در مرکز استان دریافت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اصغر رفاهی امروز _سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه_ در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به ۴۵۴ مورد ملاقات چهره‌به‌چهره مسئولان عالی قضائی با مردم در جریان سفر به استان اصفهان، اظهار کرد: ۸۵ مورد از این ملاقات‌ها در شهرستان‌های استان اصفهان انجام شد و ۳۶۹ ملاقات چهره‌به‌چهره نیز در بیش از ۱۱ ساعت در مرکز استان توسط معاون اول قوه قضائیه، رئیس دیوان عالی کشور، مدیرکل دبیرخانه قوه قضائیه و رئیس مرکز ارتباطات مردمی دستگاه قضا صورت گرفت.

وی افزود: براساس هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از کلیه افرادی که طی سال جاری از استان اصفهان و از طریق سامانه سامع، درخواست ملاقات با رئیس قوه قضائیه را داشتند دعوت به عمل آمد و در جریان سفر هیئت عالی قضائی به استان اصفهان در روز پانزدهم اسفند، با آن‌ها ملاقات‌های چهره‌به‌چهره صورت گرفت.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه با اشاره به ملاقات‌های صورت‌گرفته با تعدادی از شاکیان پرونده‌های کثیرالشاکی در استان اصفهان، گفت: برای این درخواست‌ها پوشه پیگیری ویژه تشکیل می‌دهیم و هر دو ماه یک‌بار، آن‌ها را پیگیری می‌کنیم و چنان‌چه برخی از این درخواست‌ها نیاز به ملاقات با مقامات عالی قضائی داشته باشند، تلاش خواهیم کرد تا این ملاقات‌ها صورت بگیرد.

دریافت ۲۳۵۲ درخواست مردمی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان

وی از دریافت ۲۳۵۲ فقره درخواست مردمی در جریان سفر هیئت عالی قضائی به استان اصفهان خبر داد و افزود: از این تعداد، بالغ بر ۳۲۵ فقره درخواست در شهرستان‌های استان اصفهان و مابقی در مرکز استان دریافت شد.

رفاهی ادامه داد: همکاران ما در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه که در محل استقرار صندوق‌های دریافت درخواست‌های مردمی استان اصفهان حضور داشتند، پیش از دریافت درخواست‌ها، آن‌ها را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند و نواقصشان را جهت رفع اشکال به متقاضیان اعلام می‌کنند.

تمام درخواست‌های واصله در سامانه سامع ثبت شد

وی با بیان اینکه مطابق برنامه تحولی قوه قضائیه، کلیه درخواست‌های واصله در جریان سفر هیئت عالی قضائی به استان اصفهان در سامانه سامع اسکن و ثبت شد و پیامک نیز برای متقاضیان ارسال شد، گفت: بعد از اسکن و ثبت درخواست و بارگذاری آن در سامانه، حداقل سه و حداکثر چهار نفر از کارشناسان قضائی مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه، برای اتقان کار و با رویکرد حل مسئله، درخواست را مورد بررسی قرار می‌دهند و نظر کارشناسی خود را در رابطه با آن اعلام می‌کنند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه تصریح کرد: از مجموعه دادگستری استان اصفهان انتظار داریم، کارگروهی ویژه را برای رسیدگی به درخواست‌های مردمی با رویکرد حل مسئله تشکیل دهد و تمام درخواست‌ها را تا پایان فروردین‌ماه مورد بررسی قرار دهند و نتیجه را در سامانه سامع بارگذاری کنند تا متقاضیان و ارباب‌رجوع بتوانند نتایج درخواست‌های خود را دریافت کنند.

وی ضمن قدردانی از رئیس کل دادگستری استان اصفهان به جهت اختصاص روزهای دوشنبه برای انجام ملاقات‌های مردمی، همچنین اختصاص روزهای سه‌شنبه برای دیدارهای مردمی رؤسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های این استان، گفت: این اقدام سبب کاهش قابل توجه مراجعات مردمی از استان اصفهان به اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه شده است.

کد خبر 646132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.