در سفر رئیس قوه قضائیه به اصفهان چه گذشت؟

رئیس قوه قضائیه گفت: در این سفر هیئت‌هایی از طرف قوه قضائیه به شهرستان‌های استان اصفهان اعزام شدند و گزارشاتی تهیه کردند که در جلسه آخر این موارد جمع‌بندی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری پایان سفر استانی خود به اصفهان با تقدیر از مسئولان استانی به‌ویژه استاندار اصفهان رئیس کل دادگستری استان اصفهان، اظهار کرد: در این سفر هیئت‌هایی به شهرستان‌های استان اصفهان اعزام شدند و گزارشاتی تهیه کردند که در جلسه آخر جمع‌بندی شد.

وی افزود: خود من نیز جلساتی داشتم که اولین آن با تولیدکنندگان بود و مسائل خوبی مطرح شد. درواقع وقتی مستقیماً مشکلات اصناف مختلف را می‌شنویم، احساس مسئولیت بیشتری می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: نشستی با اقشار مختلف داشتیم که نمایندگان اقشار صحبت کردند و مطالب را با صراحت تمام بیان کردند که امید است بتوانیم به بخشی از مشکلات آن‌ها جامه عمل بپوشانیم.

وی تصریح کرد: جلسه‌ای با تعدادی از خیرین داشتیم که کمک کرده بودند ۴۹ نفر از کسانی که محکوم به قصاص نفس و عضو بودند، نجات پیدا کنند و اولیای دم از حق قصاص بگذرند.

محسنی اژه‌ای افزود: ۲ نفر از آن‌ها قصاص عضو یعنی چشم داشتند و حکم‌شان قطعی شده بود و باید اجرا می‌شد که در این موارد نیز اولیای دم رضایت دادند.

وی با اشاره به جلسه با کارکنان دادگستری و قضات خاطرنشان کرد: کارکنان دادگستری مشکلاتی در محل کارشان داشتند که از کمبود قاضی تا کمبود کادر اداری و نامناسب بودن ساختمان اداری دادگستری، بود.

محسنی اژه‌ای گفت: برخی از زندان‌های ما در داخل شهر قرار گرفته‌اند که بررسی شد تا این محل‌ها به مکان دیگری منتقل شوند و مطالعه آن باید شروع شود و امکان نتیجه سریع فراهم نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروز جلسه شورای اداری داشتیم که تقریباً تمام مدیران استان حضور داشتند و مطالب خود را بیان کردند.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: مشکلات زیادی در استان اصفهان وجود دارد که مسئولان کشور باید نسبت به حل آن‌ها گام بردارند، مسئله فرونشست زمین، آب، آلودگی هوا و… مسائل مهمی است که سه قوه باید برای رفع آن تلاش کند.

وی تصریح کرد: در استانداری اصفهان پروژه‌های خوبی را تعریف کرده‌اند ولی نیاز به کمک دارند، حتماً باید از مرکز به آن‌ها کمک شود، برخی از اختیارات باید به استانداری منتقل شود تا سریع برنامه‌ها را عملیاتی کنند.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: در مجموع ابتدای سال ۱۴۰۲، ۷۷۰ نفر کارمند اداری به استان تزریق می‌کنیم و سعی می‌کنیم تا مهرماه حدود ۱۰۰ نفر قاضی اضافه کنیم و برای رفع برخی از مشکلات اداری و تجهیز و تعمیر آن‌ها قرار شد ۴۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ظرف ۲ سال کمک شود گرچه مقدار مورد نیاز بیش از این میزان است.

کد خبر 646041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.