اجرای ویژه‌برنامه‌های ملی و آیینی نوروز و ماه رمضان در اصفهان

رئیس دفتر تخصصی هنرهای ملی و آیینی شهرداری اصفهان گفت: برنامه سمنوپزان در روزهای بیست‌ویکم و بیست‌ودوم اسفندماه، هم‌زمان با شب چهارشنبه‌سوری و همراه با آیین‌های پخت سمنو در عمارت هنرمند اصفهان برگزار می‌شود.

منصور قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به ویژه‌برنامه‌های عید نوروز و بهار طبیعت توسط دفتر تخصصی هنرهای ملی و آئینی اشاره کرد و گفت: برنامه سمنوپزان روزهای بیست‌ویکم و بیست‌ودوم اسفندماه همزمان با شب چهارشنبه سوری و همراه با آئین‌های آن در عمارت هنرمند خیابان ابن‌سینا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شاهنامه‌خوانی، قاشق‌زنی و دیگر آئین‌های باستانی و مذهبی مرتبط با سمنوپزان در کنار شاهنامه‌خوانی در این دو روز اجرا خواهد شد.

رئیس دفتر تخصصی هنرهای ملی و آئینی تصریح کرد: این برنامه آئینی، عمومی است و همه اقشار می‌توانند در آن حضور یابند، شماری از مسئولان هم در این دو روز حضور خواهند داشت.

وی اجرای شبه‌مضحکه در ایام نوروز، بهاریه‌خوانی، اجرای مبارک و خیمه‌شب‌بازی را از دیگر برنامه‌های متنوع دفتر تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان در ایام بهار و ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

به گزارش ایمنا، مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی اصفهان، از مراکز تابعه اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان است که در عمارت هنرمند این شهر در خیابان ابن‌سینا، واقع شده است.

کد خبر 646075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.