ابتکار شهرداری‌های بلغارستان برای سلامت قلب شهروندان

۱۴ شهرداری بلغارستان در همکاری با یک شرکت بازیافت، ابتکار جالبی را رقم زده‌اند که برای سلامت قلبی شهروندان سودمند است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت بازیافت بلغاری ECOPACK پروژه جدیدی را با مشارکت ۱۴ شهرداری برای افزایش میزان جمع‌آوری قوطی‌های آلومینیومی و بطری‌های پلاستیکی اعلام کرد. این شرکت تا ماه دسامبر به شهرداری‌ها در ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی و افزایش ۷۰ درصدی میزان جمع‌آوری کمک خواهد کرد.

هر شهرداری که به این آستانه برسد، یک دفیبریلاتور خودکار (شوک خودکار) اهدایی در فضاهای عمومی را دریافت خواهد کرد که در خدمت شهروندان خواهد بود. ایست قلبی یک مشکل بزرگ برای خدمات بهداشتی محلی این منطقه است و پاسخ سریع برای نتایج مطلوب امری کلیدی است.

این کمپین «بازیافت شهری» نام دارد و ۱۴ شهر شامل دوبریچ، کیوستندیل، لووچ، کارلوو، دوپنیتسا، پانگیوریشته، کارنوبات، آیتوس، پشترا، بوتوگراد، هیساریا، لوسکی، استامبولیسکی و دیمیتروفگراد را در بر می‌گیرد.

شهرداری‌ها باید نرخ بازیافت قوطی‌های آلومینیومی و بطری‌های پلاستیکی را از مارس تا دسامبر ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش دهند. مقامات محلی باید از کانال‌های ارتباطی خود برای متقاعد کردن شهروندان و کسب‌وکارها برای تغییر عادات خود استفاده کنند.

ابتکار شهرداری‌های بلغارستان برای سلامت قلب شهروندان

بطری‌های پلاستیکی و قوطی‌های آلومینیومی موارد ویژه‌ای در میان زباله‌ها هستند زیرا می‌توان آن‌ها را ۱۰۰ درصد بازیافت کرد، با این حال بسیاری از آن‌ها به دفن زباله‌ها ختم می‌شوند و به آرامی برای صدها سال در طبیعت تجزیه می‌شوند.

ایست قلبی یک نگرانی عمده برای بلغارستان و اتحادیه اروپا است. اتحادیه اروپا سالانه شاهد حدود ۴۰۰ هزار مرگ ناشی از ایست قلبی است که تقریباً هزار مورد در روز است. مقامات بلغارستان به طور متوسط ۱۰ هزار مرگ‌ومیر در سال را گزارش می‌کنند که ۱۰ برابر بیشتر از تصادفات اتومبیل، آتش‌سوزی و بلایای طبیعی در مجموع است.

دفیبریلاتورهای خودکار عمومی می‌توانند بسیار متفاوت عمل کنند زیرا کمک‌های اولیه در بازه سه‌دقیقه‌ای یک حادثه می‌تواند نرخ بقا را به طور چشمگیری افزایش دهد. از سوی دیگر، هر فردی که شاهد یک حادثه ایست قلبی ناگهانی باشد، می‌تواند از این دستگاه‌ها استفاده کند.

کد خبر 646021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.