کشور به اتاق بازرگانی قوی و کارآمد نیاز دارد

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: اکنون کشور به اتاق بازرگانی قوی و کارآمد نیاز دارد که دولت‌ها را یاری کرده، در جهت ساماندهی اقتصاد کشور فعالیت کند. کاندیداهای انتخابات اتاق بازرگانی باید خود را برای سربازی آمده کنند؛ برای این منظور کسی تبلیغ نمی‌کند و افراد داوطلبانه خدمت می‌کنند.

مجیدرضا حریری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره انتخابات اتاق‌های بازرگانی اظهار کرد: عقیده شخصی من این است که اصولاً تبلیغات پر زرق‌وبرق منجربه انزجار عموم جامعه از بخشی که برای آن تبلیغ می‌کنیم، می‌شود.

وی افزود: انتخاباتی همچون اتاق بازرگانی، مخاطب خاص دارد و رفتار منصفانه می‌تواند جامعه را نسبت به اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی بدبین کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: همواره باید در نظر داشته باشیم در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که می‌توان با هزینه‌هایی که برای بیلبوردها و تبلیغات می‌شود، زندگی بسیاری از افراد را تأمین کرد و این کار نسبت به تبلیغات و منافع شخصی اهمیت ویژه‌ای دارد.

حریری اضافه کرد: کشور اکنون به اتاق بازرگانی قوی و کارآمد نیاز دارد که دولت‌ها را یاری کرده و در جهت ساماندهی اقتصاد کشور فعالیت کند. افرادی که به دنبال کسب مقام و منزلت هستند نباید در اتاق‌های بازرگانی فعال شوند. کاندیداهای انتخابات اتاق بازرگانی باید خود را برای سربازی در شرایط اقتصادی کشور آماده کنند، برای سربازی کسی تبلیغ نمی‌کند و افراد فقط داوطلبانه خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: تبلیغات می‌تواند با ابزارهای رسانه‌ای جدید و کم هزینه برای معرفی افراد به همان جامعه محدود مخاطبان رأی‌گیری انجام شود اما متأسفانه در برخی از شهرستان‌ها شاهد بیلبوردهای ۴۰۰ متری برای تبلیغات کاندیداهای اتاق بازرگانی هستیم که نه تنها مصداق اصراف است، بلکه جامعه را علیه اتاق بازرگانی تحریک می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: به عنوان فردی که در حداقل پنج دوره از اتاق بازرگانی حضور فعال داشته‌ام، معتقدم همه دولت‌ها به دنبال تشکیل اتاق بازرگانی همسو و همفکر با خود هستند، بنابراین در چینش مهره‌های اتاق دخالت می‌کنند.

حریری اضافه کرد: در این دوره ترکیب کاندیداها نشان می‌دهد نسبت به دوره‌های گذشته دخالت دولت کمتر شده است، به نحوی که تعداد کاندیداهای شرکت‌های دولتی و خصولتی نسبت به دوره‌های پیشین کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: چشم نقادان بر اتاق می‌ماند؛ عملکرد افرادی که در اتاق‌ها فعال می‌شوند باید شفاف باشد، چند روز باقی‌مانده نگاه ما به آینده اتاق و آنچه که در آینده باید رخ دهد، است.

کد خبر 645860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.