تحول بزرگ در اقتصاد و اشتغال‌آفرینی چهارمحال‌وبختیاری رقم می‌خورد

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل گفت: چند طرح بزرگ در استان از جمله طرح هشت هزار هکتاری دیناران، طرح ۲۵۸۳ هکتاری تلخاب و طرح چهار هزار هکتاری خانمیرزا در دست اقدام است که در صورت همت مسئولان و اختصاص اعتبار ویژه برای راه‌اندازی آن‌ها، تحول بزرگی در حوزه اقتصاد و اشتغال‌آفرینی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موسی طهماسبی امروز _دوشنبه پانزدهم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی شهرستان اردل با اشاره به مشکلات این شهرستان اظهار کرد: ۱۲ نفر از دانش‌آموزان دختر در بخش میانکوه ترک تحصیل کردند که علت آن نبود سرویس ایاب و ذهاب مدرسه بوده است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در شهرستان برای بازسازی‌ها و احداث مدارس جدید افزود: زمانی که مدارس را نوسازی می‌کنند، مانند روستای گندمکار، گل‌شور و ده‌عزیزی مدارس پنج پایه را تخریب می‌کنند و برای سه پایه مدرسه می‌سازند که این موضوع باعث می‌شود طی ۱۰ سال آینده با انبوده جمعیت دانش‌آموزی در مدارس روبه‌رو باشیم و کمبود فضا و کلاس در مدارس نوساز به یک معضل تبدیل خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: مدرسه بهار اندیشه گندمکار سفلی با ۵۷ نفر دانش‌آموز دو پایه تحصیلی دارد که این موضوع باعث اعتراض والدین دانش‌آموزان شده است.

وی با تاکید بر لزوم احداث ساختمان آموزش و پرورش میانکوه، رفع مشکل نبود سرویس برای دانش‌آموزان بخش میانکوه و مرکزی اردل تصریح کرد: بخش کشاورزی و شیلات به دلیل ایجاد اشتغال، ارزش‌افزوده و تأمین منابع غذایی جزو مهمترین و تأثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی استان چهارمحال‌وبختیاری محسوب می‌شود.

طهماسبی ادامه داد: پیشرفت‌های حاصل شده در این حوزه مرهون تلاش مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط است، لذا چند طرح بزرگ در استان از جمله طرح هشت هزار هکتاری دیناران، طرح ۲۵۸۳ هکتاری تلخاب و طرح چهار هزار هکتاری خانمیرزا در دست اقدام است که در صورت همت مسئولان و اختصاص اعتبار ویژه برای راه‌اندازی آن‌ها، تحول بزرگی در حوزه اقتصاد و اشتغال‌آفرینی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه صنایع تکمیلی، شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی از جمله مهم‌ترین مسائل در کشاورزی استان است، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی با کشاورزان در زمینه الگوی زراعت متناسب با منطقه باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا کشاورزان با آگاهی و علم و دانش می‌توانند کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی را ارتقا دهند؛ همچنین بازدید میدانی مسئولان از پروژه‌های کشاورزی می‌تواند کمک بسیاری به مردم کند.

کد خبر 645810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.