تعرفه جدید حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی اعلام شد 

رئیس قوه قضاییه با پیشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای افزایش حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی موافقت کرد و از روز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه، تعرفه‌های جدید در سامانه ثبت الکترونیک اسناد بارگذاری خواهد شد.

به گزارش ایمنا، صفدر کشاورز با بیان اینکه تعرفه حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی مطابق ماده ۵۴ قانون دفاتر اسناد رسمی هر چهار سال یک بار مورد بازنگری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: نرخ حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی از فردا تغییر می‌کند.

وی افزود: در مواردی که ضرورت داشته باشد، بازنگری تعرفه‌ها زودتر از ۴ سال انجام می‌شود.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه تعرفه حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی آخرین بار در ۱۸ فروردین سال ۱۳۹۹ به دفاتر اسناد رسمی ابلاغ شد و از آن تاریخ تاکنون حدود سه سال از بازنگری تعرفه اسناد رسمی گذشته است، تصریح کرد: با توجه به میزان نرخ تورم ابلاغی از سوی بانک مرکزی، رئیس قوه قضائیه با پیشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای افزایش حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی موافقت کرد و از روز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه تعرفه‌های جدید در سامانه ثبت الکترونیک اسناد بارگذاری خواهد شد و قابل اقدام است.

او ادامه داد: تعرفه‌های دفاتر اسناد رسمی مطابق تعرفه اصلاحی و ابلاغی محاسبه و دریافت خواهد شد و نرخ تعرفه تقریباً ۲ برابر شده است.

کشاورز گفت: دفاتر اسناد رسمی مکلف هستند تعرفه جدید را در معرض دید مراجعان قرار دهند و نرخ تعرفه اسناد تنظیمی را مطابق تعرفه جدید وصول کنند، اگر هر دفترخانه مازاد از این تعرفه ابلاغی مبلغی دریافت کند قطعاً سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با آن برخورد خواهد کرد و این تخلف مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مراجعان اگر تخلفی را مشاهده کردند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان ثبت و حوزه‌های ثبتی، شکایت خود را به صورت مکتوب اعلام کنند تا توسط بازرسی سازمان ثبت مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 645756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.