زیباترین کشورهای کوهستانی جهان

زیباترین کشورهای کوهستانی جهان شامل بوتان، تاجیکستان، قرقیزستان، لسوتو، مونته‌نگرو و مقدونیه شمالی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از افراد به دنبال تجربه متفاوتی از سفر هستند و حس ماجراجویی در آن‌ها زیاد است. مناطق کوهستانی، بی‌شک یکی از هیجان‌انگیزترین و زیباترین چشم‌اندازهای جهان محسوب می‌شود و چشم هر بیننده‌ای را به سوی خود جذب می‌کند. هدف از رفتن به این مکان‌ها می‌تواند برای هر فردی کاملاً متفاوت باشد. بعضی از افراد از شلوغی شهرهای مدرن خسته شده‌اند و می‌خواهند به دامان طبیعت پناه ببرند. برخی برای سلامت جسم و روح خود، سفر به قله‌های سر به فلک کشیده را انتخاب می‌کنند و بعضی دیگر نیز دارای روحیه ماجراجویی و تجربه منحصربه‌فردی از سفر هستند. در ادامه شما را با زیباترین کشورهای کوهستانی جهان آشنا می‌کنیم:

بوتان - ۹۸.۸ درصد

کشور بوتان، منطقه‌ای محصور در خشکی است که در جنوب آسیا قرار دارد. مرزهای این کشور به طور کامل توسط کوه‌های هیمالیا پوشیده شده‌اند. بوتان با میانگین ارتفاع ۱۰ هزار و ۷۶۰ فوت (۳۲۸۰ متر) از سطح دریا، نه تنها از نظر پوشش، بلکه از نظر ارتفاع نیز کوهستانی‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود. همچنین بلندترین نقطه در زمین، قله ۲۴ هزار و ۸۳۶ فوتی (۷۵۷۰ متر) این سرزمین به نام "Gangkhar Puensum" است که عنوان مرتفع‌ترین قله فتح‌نشده در جهان را به خود اختصاص می‌دهد. بوتان به‌عنوان اولین کشور کربن منفی دنیا نیز شناخته می‌شود و برای علاقه‌مندان به طبیعت بسیار جذاب است، زیرا حدود ۷۰ درصد از مساحت آن را جنگل‌ها پوشانده‌اند.

زیباترین کشورهای کوهستانی جهان کدامند؟

تاجیکستان - ۹۱.۹ درصد

جمهوری تاجیکستان که در آسیای مرکزی قرار دارد، منزلگاه بلندترین کوه‌های جهان شامل رشته کوه‌های پامیر و آلای است. ۹۱.۹ درصد از خاک این کشور را کوه‌ها پوشانده‌اند و بسیاری از رودها که از یخچال‌های طبیعی کوهستانی روان شده‌اند، از دو رشته کوه بزرگ پامیر و آلای سرچشمه می‌گیرند. میانگین ارتفاع این کشور از سطح دریا ۱۰ هزار و ۴۵۵ فوت (۳۱۸۶.۶۹ متر) است که رتبه سوم را در جهان به خود اختصاص می‌دهد. بلندترین قله تاجیکستان با ارتفاع ۲۴ هزار و ۵۹۰ فوت (۷۴۹۵ متر)، اسماعیل سامانی (Imeni Ismail Samani) نام دارد.

زیباترین کشورهای کوهستانی جهان کدامند؟

قرقیزستان - ۹۰.۷ درصد

قرقیزستان که در شمال تاجیکستان و در آسیای مرکزی قرار دارد، به خاطر کوهستان بزرگ "تینشان" (Tien Shan) در جهان معروف است. بلندترین قله این کوهستان، جنگیش چوکوسو (Jengish Chokusu) نام دارد که به عنوان قله پیروزی و یا قله پوبدی نیز شناخته می‌شود. این قله در شمال شرقی کشور و در ارتفاع پر برف ۲۴ هزار و ۴۰۶ فوتی (۷۴۳۹ متر) قرار دارد. میانگین ارتفاع قرقیزستان از سطح دریا ۹۸۰۵ فوت (۲۹۸۹ متر) است.

زیباترین کشورهای کوهستانی جهان کدامند؟

لسوتو - ۹۰.۵ درصد

لسوتو (Basutoland) یک کشور کوچک آفریقایی، دارای صخره‌های ناهموار و دره‌های عمیق است که طبیعت زیبا و منحصر به فردی دارد. ارتفاع قله این کشور با نام "Ntlenyana" حدود ۱۱ هزار و ۴۲۴ فوت (۳۴۸۲ متر) است که بخشی از رشته کوهDrakensberg محسوب می‌شود. کوه‌های مالوتی در لسوتو از شمال به جنوب کشیده شده‌اند و با یک فلات در فاصله ۹ هزار تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ فوتی (۲۷۴۳ متر) برخورد می‌کنند. این کشور دارای زمین‌های کشاورزی زیست‌پذیر و میانگین ارتفاع آن از سطح دریا ۷۰۹۰ فوت (۲۱۶۱ متر) است.

زیباترین کشورهای کوهستانی جهان کدامند؟

مونته‌نگرو - ۸۹.۳ درصد

مونته‌نگرو که به معنای "کوه سیاه" است، به دلیل برخورداری از مناظر زیبا و ناهموار و یخچال‌های طبیعی خود در دنیا معروف است. رشته کوه‌های آلپ دیناریک (Dinaric Alps) از بخش شمال شرقی این کشور و کوه‌های دورمیتور (Durmitor Mountains) از منطقه مرکزی این کشور عبور می‌کنند و زیبایی منحصربه‌فردی به آن می‌بخشند. در واقع واژه کوه سیاه به طور خاص به کوه Lovćen با ارتفاع ۵۷۳۸ فوت (۱,۷۴۹ متر) اشاره دارد و بالاترین نقطه کشور، قله Bobotov با ارتفاع ۸۲۷۴ و فوت (۲,۵۲۲ متر) است.

زیباترین کشورهای کوهستانی جهان کدامند؟

مقدونیه شمالی - ۸۵.۵ درصد

مقدونیه شمالی، کشوری کوچک در جنوب مرکزی بالکان محسوب می‌شود که با شکوه دریای مدیترانه درهم آمیخته است. کوه کوراب، (Korab) در مرز آلبانی و در ارتفاع ۹۰۳۰ فوتی (۲۷۵۲ متری) این کشور قرار دارد . کوه stalwart Šar به‌جنوب کوزو سرازیر می‌شود و رشته کوه‌های دمدمی مزاج پیرین (Pirin Mountains) ، منطقه شرقی مقدونیه شمالی را پوشش می‌دهند.

زیباترین کشورهای کوهستانی جهان کدامند؟

کد خبر 645690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.