تحمل صفر؛ رویکرد لندن برای افزایش امنیت زنان در حمل‌ونقل عمومی

نرخ استفاده از وسایل نقلیه عمومی توسط شهروندان لندن، پایتخت انگلستان، به بیش از دوران پیش از شیوع کرونا رسیده است و همین امر، مدیران شهر را به بررسی میزان امنیت زنان در این سامانه‌ها و اعمال اقداماتی برای بهبود آن سوق داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌تازگی برخوردهای غیراخلاقی و حملات به زنان و حتی رانندگان وسایل نقلیه از سوی افراد ناشناس در سراسر جهان به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است و همین امر، بیم کاهش گرایش مردم به استفاده از این خودروها را افزایش داده است. اگرچه، شهرهای در حال توسعه، به ویژه در جنوب آسیا، بیشترین لطمه را از این رویدادها متحمل می‌شوند، با این حال سوءاستفاده‌های اخلاقی امنیت زنان در بسیاری از شهرهای توسعه‌یافته با نرخ بالای رونق اقتصادی نیز طی چند سال گذشته به‌طور چشمگیری رو به افزایش است.

صادق‌خان، شهردار لندن به‌تازگی اقدامات خود را در راستای افزایش امنیت زنان در فضاهای عمومی، به‌ویژه در وسایل نقلیه عمومی، توسعه داده است و به عنوان مثال به نصب سیستم‌های روشنایی، دوربین‌های دیجیتالی و دکمه‌های اضطراری در نقاط مختلف پرداخته است که به شهروندان امکان آگاه‌سازی نیروهای خدماتی و امنیتی را هنگام مواجهه با خطر می‌دهد. از سوی دیگر، اقداماتی نیز در سراسر پایتخت بریتانیا به‌منظور پیشگیری از تجاوز افراد سودجو به حقوق عموم مردم، به‌خصوص زنان و خدمه وسایل نقلیه انجام شده است.

«تحمل صفر» رویکرد جدید لندن برای افزایش امنیت زنان در فضاها و وسایل نقلیه عمومی به حساب می‌آید که بر مبنای آن، امکان به چالش کشیدن خشونت و ارسال پیام مستقیم به افراد سودجو هنگام مواجهه با رفتارهای غیراجتماعی وجود دارد. در واقع، در این رویکرد شهروندان نقش اصلی را در به حداقل رساندن سوءاستفاده‌های متجاوزان در وسایل نقلیه عمومی ایفا می‌کند؛ به این صورت که هنگام مواجهه با هرگونه رفتار نامناسب از سوی افراد متخلف نسبت به زنان، موظف به مداخله و اعمال اقدام مناسب هستند. البته شهروندان هنگام احساس خطر در برخورد با افراد سودجو، می‌توانند بدون نشان دادن واکنش خشن، زنانی را که مورد بی‌احترامی قرار گرفته‌اند را حمایت کنند و آن‌ها را بلافاصله به مکان‌هایی امن انتقال دهند و حتی آن‌ها را برای شکایت در مورد وضعیت پیش‌آمده، نزد نیروهای امنیتی سوق دهند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از زنانی که در وسایل نقلیه از سوی دیگران مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، از ترس مواجه شدن با شرایط یکسان، وضعیت به وجود آمده را به نیروهای امنیتی گزارش نمی‌دهند و همین امر، منجر به تجاوز بیشتر افراد سودجو به حقوق آن‌ها شده است.

تحمل صفر؛ رویکرد لندن برای افزایش امنیت زنان در حمل‌ونقل عمومی

کد خبر 645603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.