ترفند خاص شهید چیت‌سازیان در عملیات غار

«رزمنده‌های بسیجی نمی‌دانستند کسی که اینجا نشسته و آن‌ها برای بالا رفتن پا روی او می‌گذارند، علی چیت‌سازیان است. زمانی که او بلند شد تا جواب بی‌سیم را بدهد، تازه فرمانده واحد اطلاعات عملیات را شناختند.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، حاج‌مصطفی عبدالعلی‌زاده از رزمندگان واحد اطلاعات عملیات لشکر انصارالحسین (ع) همدان در روایتگری دوران دفاع مقدس به ماجرای ترفند شهید علی چیت‌سازیان برای استتار سریع رزمندگان در یک عملیات اشاره کرده است که در ادامه می‌خوانید: «در عملیات غار، قرار بود رزمندگان را از شیاری که مابین صخره‌های بزرگی که در آن منطقه قرار داشت، بالا ببریم.

یک سنگ نسبتاً بزرگی در آن قسمت قرار داشت که نیروهای بسیجی روی آن پا می‌گذاشتند و به بالا می‌رفتند. تعدادی از بچه‌های واحد اطلاعات عملیات در بالای صخره قرار گرفته بودند که هر کسی می‌آمد، اسلحه‌اش را بگیرند و به او کمک کنند تا به بالا برود. به خاطر موقعیت خاص منطقه ترافیک سنگینی ایجاد شده بود و رزمندگان در صف قرار گرفته بودند تا فرصت به آنها برسد.

شهید علی چیت‌سازیان که فرمانده واحد اطلاعات عملیات لشکر انصار الحسین (ع) بود، برای حل این مشکل و کمک به استتار سریع رزمندگان به پای صخره آمد و در آنجا نشست تا بچه بسیجی‌ها پای روی او بگذارند و به بالا بروند. در آن موقع باران هم باریدن گرفته بودند و این موضوع باعث شده بود تا آن‌ها حین بالارفتن لیز بخورند و پوتین‌هایشان چندین بار بر روی صورت شهید چیت‌سازیان بخورد.

در همین زمان، بی‌سیم‌چی این شهید او را صدا زد که از قرارگاه فراخوانده شده است، رزمنده‌های بسیجی که نمی‌دانستند همین کسی که اینجا نشسته و آن‌ها برای بالا رفتن پا روی او می‌گذارند، علی چیت‌سازیان است، زمانی که او بلند شد تا جواب بی‌سیم را بدهد، تازه فرمانده واحد اطلاعات عملیات را شناختند.

این کار علی چیت‌سازیان باعث شد تا غوغایی برای نشستن به جای او و کمک به بالا رفتن نیروها در بین رزمندگان شکل بگیرد.»

کد خبر 645517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.