۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
فرزند گلوله‌ها

«در مقام یک فرمانده جسورانه با نفوذ به عمق جبهه دشمن اطلاعات کسب می‌کرد. اطلاعاتی که پایه و اساس پیروزی‌های عملیات‌های بزرگ و کوچک بود.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار علی چیت‌سازیان، فرمانده اطلاعات عملیات لشکر انصارالحسین (ع) استان همدان در روز تشییع پیکر معاون خویش در باغ بهشت همدان پشت تریبون رفت و با صدایی بغض‌آلود گفت: «مصیب، فرزند گلوله‌ها، ترکش‌ها، خمپاره‌ها، فرزند گرسنگی‌ها، تشنگی‌ها، خستگی‌ها و مالک اشتر زمان بود.»

سردار شهید مصیب مجیدی، یار و رفیق روزهای سخت سردار شهید علی چیت‌سازیان بود و آن‌قدر این دوستی عمق و ریشه داشت که او روزها از فراق دوست می‌گریست.

مصیب مجیدی در نهم تیرماه ۱۳۳۹ در روستای «دره مرادبیگ» از توابع شهرستان همدان به دنیا آمد. پدرش حاج‌ستار آسیاب داشت و با فروش آرد و کسب روزی حلال مخارج زندگی را تأمین می‌کرد.

دوران نوجوانی و جوانی یکی از فعالان مبارز انقلابی همدان در معرفی شخصیت امام خمینی (ره) بود. با شروع جنگ تحمیلی به سپاه پاسداران پیوست و عازم جبهه شد تا فریضه الهی جهاد را انجام دهد.

بارها مجروح شد و بعد از هر بار مجروحیت و بدون اینکه منتظر بهبودی کامل باشد دوباره راهی جبهه شد. بعد از تشکیل واحد اطلاعات عملیات در لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) به سمت جانشینی منصوب شد و بعدها سردار علی‌چیت سازان او را به فرماندهی اطلاعات عملیات لشکر منصوب کرد.

در مقام یک فرمانده جسورانه با نفوذ به عمق جبهه دشمن اطلاعات کسب می‌کرد. اطلاعاتی که پایه و اساس پیروزی‌های عملیات‌های بزرگ و کوچک بود.

پس از شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات در هنگام عملیات نیز هدایت و فرماندهی تعدادی از نیروها به نبرد با دشمن را بر عهده داشت. این سردار خستگی‌ناپذیر و سرباز همیشه استوار سپاه اسلام و انقلاب در لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) استان همدان، سرانجام به عهد و پیمانی که با خدای خود بسته بود وفا کرد و در روزهای پایانی عملیات ظفرمند والفجر ۸ در منطقه عملیاتی فاو، سر و جانش را فدای معشوق کرد و به دیدار دوست پر کشید.

کد خبر 648555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.