تلاش وزارت خارجه برای حل بحران آب بین ایران و عراق

نماینده وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران از تلاش برای حل و فصل بحران آب بین ایران و عراق با کمک دو کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، عباس العلیاوی؛ وزیر کشاورزی عراق امروز - شنبه، سیزدهم اسفندماه - در همایش بین‌الملل بحران آب به خبرگزاری رسمی عراق (واع) اظهار کرد: باید برای بحران آب با کشورهای منطقه، راهکارهای مناسبی پیدا کرد.

وی افزود: این همایش‌ها، زمینه گسترده‌ای از مطالعات را فراهم می‌کند که مشکل آب و راه حل‌های آن را مشخص می‌کند.

وزیر کشاورزی عراق ادامه داد: باید برای وضعیت بحرانی آب در عراق برای کشاورزی و مصارف خانگی، راهکارهای مناسبی پیدا کرد.

علی صالح پور نماینده وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز به واع گفت: به اینجا آمده‌ایم تا به حل بحران آب دو کشور کمک کنیم و تلاش کنیم که فهم بهتری از مشکلات داشته باشیم.

صالح پور اعلام کرد: جمهوری اسلامی تلاش خواهد کرد با یک نگاه غیر سیاسی و با هدف حفظ منافع منطقه‌ای برای ایران و عراق، برای حل مشکل آب تلاش کند. لذا وضعیت را می‌توان با مشارکت سازنده بین دو کشور، ساماندهی کرد.

پنجشنبه چهارم اسفند سال ۱۴۰۱، سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری حوزه آب منطقه غرب آسیا در تهران شروع به کار کرد. یکی از مهمترین محورهای طرح شده در این اجلاس این بود که آب باید محور وحدت برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو باشد و زمان آن رسیده که در حوزه آب هم یک گام بلند در مدیریت و حکمرانی منابع آب داشته باشیم.

این هدف تعیین شده برای اجلاس شورای حکام آب یعنی وحدت‌بخشی کشورهای منطقه با محوریت آب، در تقابل با فعالیت همیشگی کشورهای غربی در قالب طرح مباحثی از جمله جنگ آب است که زمینه تفرقه‌افکنی میان ملت‌ها را فراهم می‌کند.

منبع فارس

کد خبر 645457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.