مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در نوروز به مرخصی نمی‌روند

رئیس‌کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه‌ریزی در خصوص تعیین کشیک در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان از جمله موضوعات دیگری است که باید مورد توجه روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا بهرامی امروز _ شنبه سیزدهم اسفندماه_ در نشست فصلی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان، با بیان اینکه روزهای پایانی سال همت و تلاش ویژه‌ای را برای رسیدگی به امور قضائی می‌طلبد، اظهار کرد: در این ایام مسئولان حوزه‌های قضائی باید نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مهم به ویژه پرونده‌های مرتبط با حقوق عامه و بیت‌المال اهتمام ورزند.

وی افزود: چنانچه نیاز به برگزاری جلساتی در این خصوص باشد، هرچه سریع‌تر اقدامات و هماهنگ‌های لازم مبذول شود.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: برنامه‌ریزی در خصوص تعیین کشیک در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان از جمله موضوعات دیگری است که باید مورد توجه رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی باشد.

وی تصریح کرد: در سال جدید، تقارن تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان ایجاب می‌کند تا مقامات قضائی نسبت به مقابله با پدیده روزه خواری نظارت ویژه‌ای اعمال دارند.

بهرامی با اشاره به دستور اکید ریاست قوه قضائیه مبنی بر مرخصی ندادن به مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در تعطیلات عید نوروز، خاطرنشان کرد: حفظ امنیت و آرامش اجتماعی خط قرمز دستگاه قضائی محسوب می‌شود، لذا با توجه به آنکه حضور خارج از زندان محکومان جرایم حرفه‌ای در ایام تعطیلات می‌تواند موجبات سلب آسایش مردم و زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی را فراهم آورد لذا مقامات قضائی باید از اعطای مرخصی به این‌گونه مجرمان خودداری کنند.

وی یکی از ملزومات تأمین به موقع امکانات در مجموعه‌های قضائی را صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده حداکثری از تجهیزات دانست و گفت: به‌رغم کمبود اعتبارات و تنگناهای بودجه‌ای، سعی و اهتمام مدیران قضائی استان همواره بر آن بود تا نیازهای هر حوزه در اسرع وقت و تا سرحد ممکن تأمین شود چراکه رفع نیاز هر مجموعه قضائی ارتباط مستقیمی با انجام مطلوب کار مردم دارد.

وی با اشاره به نقش نظارتی مسئولان قضائی بر دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و عریضه‌نویسان، گفت: دستورات صادره در ملاقات‌های عمومی مقامات قضائی استان برای استفاده از راهکارهای قانونی و برای تسریع در رسیدگی است از رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی خواست ضمن تکریم هرچه بیشتر شهروندان تلاش خود را برای اجرای صحیح قانون و احقاق حقوق مردم به‌کار گیرند.

کد خبر 645335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.