معرفی پوکه معدنی از نظر بام پوکه

پوکه معدنی سنگی بی شکل است که از انبساط سنگ معدنی ماگمایی افوزیو به دست می‌آید.

مرتبط‌ترین ویژگی‌ها ساختار لانه زنبوری بسیار سبک، تخلخل بالا، احتباس آب آهسته آزاد است. ترکیب شیمیایی عمدتاً از سیلیس تشکیل شده است، با اکسیدهای فلزی مختلف حل شده (آلومینیوم، تیتانیوم، آهن، منگنز و غیره) PH 7-8 در PH تعریف شده به عنوان پایه قرار می‌گیرد. رایج‌ترین پوکه معدنی به رنگ روشن است، اما بسته به ترکیب و منطقه استخراج، می‌تواند سایه‌های سفید، کرم، سبز-خاکستری یا سیاه به خود بگیرد. رنگ‌های تیره‌تر نشان دهنده مقدار بیشتر آهن است.‌

پوکه معدنی را از کجا می‌توان پیدا کرد؟

به نقل از مدیرعامل شرکت بام پوکه پوکه معدنی را می‌توان از خرده فروشان مصالح ساختمانی، معادن پوکه شهرستان قروه و بستان آباد تبریز و در بازار اندازه دانه‌های مختلفی وجود دارد که از قوام معمولی ماسه تا ۲۵ میلی متر سنگ خرد شده شروع می‌شود. می‌توان یافت.

از کجا می‌توان پوکه با کیفیت تهیه کرد

معرفی پوکه معدنی از نظر بام پوکه

آقای میثم معظمی در جواب سوال خبرگزاری ایمنا که چطور می‌توان پوکه معدنی با کیفیت تهیه کرد گفتن فروشندگان زیادی در سراسر ایران هستند که پوکه معدنی می‌فروشند و با کیفیت‌های متناسب دوستان عزیزی قصد تهیه پوکه با کیفیت دارند می‌توانند به سایت بام پوکه مراجعه کنند. به صورت آنلاین بدون واسطه پوکه خود را تهیه کنند.

استفاده در پرورش گیاهان گوشتخوار

پوکه معدنی مانند پوزولانا و لاپیلوس، عمدتاً به عنوان بستر برای گیاهان از جنس Pinguicula استفاده می‌شود. استفاده خالص از آن توصیه نمی‌شود، زیرا سبک تر از آب است و تمایل به شناور شدن دارد. بنابراین باید با سایر مواد آلی و معدنی مخلوط شود. همچنین می‌توان از آن در پرورش سایر گونه‌های گیاهان گوشتخوار مانند مگس سرکه، بروچینیا و برخی نپنت ها یا گیاهان پیش گوشتخوار مانند Proboscidea louisianica استفاده کرد.

در مقادیر کمتر نیز می‌توان از آن برای آفتابگردان روریدولا، غده‌ای و پیگمی استفاده کرد. استفاده پوکه معدنی برای سایر گیاهانی که نیاز به بستر اسیدی دارند توصیه نمی‌شود، حتی اگر برخی از پرورش دهندگان از آن با نتایج خوبی استفاده کنند، بیش از همه با قرار دادن آن در ته گلدان. برای جنس Pinguicula گرانولومتری بین ۲ تا ۸ میلی متر متغیر است در حالی که برای سایر جنس‌های ذکر شده در بالا باید از همان گرانولومتری به مقدار کم استفاده شود و با سایر اجزای بستر مخلوط شود.

پوکه معدنی باید منحصراً برای گیاهانی استفاده شود که نیاز به بسترهایی با بخش معدنی دارند، مانند برخی از نپنتهای لیتوفیت مانند N. lavicola و N. pervillei، اما حتی نپنتزهای باغی نیز از آن بیزار نیستند. نکته خاصی بر شست و شوی دقیق سنگ ریزه متمرکز است، زیرا پوکه معدنی شسته نشده می‌تواند باعث نوعی "انباشتگی" ناشی از پودرهای کوچکی شود که با آب جمع می‌شوند و یک بلوک فشرده را تشکیل می‌دهند که می‌تواند از هوادهی زیرلایه جلوگیری کند. lavicola و N. pervillei، بلکه باغ Nepenthes آن را تحقیر نمی‌کنند. نکته خاصی روی شستشوی دقیق شن متمرکز شده است، زیرا پوکه معدنی شسته نشده می‌تواند باعث نوعی "انباشتگی" ناشی از پودرهای کوچکی شود که با آب جمع می‌شوند و یک بلوک فشرده را تشکیل می‌دهند که می‌تواند از هوادهی زیرلایه جلوگیری کند. lavicola و N. pervillei، بلکه باغ Nepenthes آن را تحقیر نمی‌کنند. نکته خاصی روی شستشوی دقیق شن متمرکز شده است، زیراپوکه معدنی شسته نشده می‌تواند باعث نوعی "انباشتگی" ناشی از پودرهای کوچکی شود که با آب جمع می‌شوند و یک بلوک فشرده را تشکیل می‌دهند که می‌تواند از هوادهی زیرلایه جلوگیری کند.

کد خبر 645273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.