سرمایه‌گذاری کلان آمریکا برای عدالت زیست‌محیطی

سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا از سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری برای کاهش آلودگی هوا خبر داده و هدف خود را رسیدن به عدالت زیست‌محیطی در سراسر کشور معرفی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌زودی ۶۷ کلان‌شهر آمریکایی بودجه یک میلیون دلاری را دریافت خواهند کرد تا از آن برای پیاده‌سازی پروژه‌های دوستدار محیط زیست بهره بگیرند، به این امید که اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا بر زندگی شهروندان به حداقل برسد. این اقدام بخشی از سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا به‌حساب می‌آید که قرار است در راستای برقراری عدالت زیست‌محیطی در کشور هزینه شود. در مرحله اول پیاده‌سازی این پروژه ایالت‌ها، دولت‌های محلی و قلمروهای شهری موفق به دریافت بودجه برای اجرای طرح‌های دوستدار محیط زیست خود خواهند شد.

عدالت زیست‌محیطی

طرح و سرمایه‌گذاری جدید سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا، ارائه منابع جدیدی را در زمینه طراحی برای کلان‌شهرهای سراسر کشور در بر خواهد داشت که به توسعه رویکردهای رقابتی برای حفظ مردم در مقابل آلودگی هوا منجر خواهد شد و در نهایت، عدالت زیست‌محیطی را به ارمغان خواهد آورد.

سرمایه‌گذاری کلان آمریکا برای برگزاری عدالت زیست‌محیطی

در این راستا، ۶۷ کلان‌شهر پس از ارائه پروژه‌های خود در زمینه کاهش اثرات جزایر گرمایی و تأیید نهایی آن‌ها، مبلغ یک میلیون دلار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا دریافت خواهند کرد و موظف می‌شوند اثرات تغییرات اقلیمی را در مدت زمان وعده داده شده، به حداقل برسانند.

اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا تنها به این پروژه محدود نمی‌شود، بلکه مدیران این نهاد ادعا کرده‌اند که سرمایه‌های بیشتری را نیز در اختیار مدیران سراسر کشور قرار خواهند داد تا از آن‌ها برای پیاده‌سازی پروژه‌های دوستدار محیط زیست بهره گرفته شود. علاوه بر این، امکان گرفتن وام نیز برای شهرها فراهم خواهد آمد تا مدیران در صورت مواجهه با کمبود بودجه برای اجرای طرح‌های خود از آن‌ها برای کاهش تغییرات اقلیمی استفاده کنند.

مدیران شهرهای آمریکایی امیدوار هستند که پس از دریافت بودجه و پیاده‌سازی پروژه‌های مربوط به کاهش اثرات جزایر گرمایی، کیفیت زندگی شهروندان را به طور قابل‌توجهی بهبود ببخشند، ضمن این‌که استراتژی‌های جدید آن‌ها، کاهش صرف هزینه‌ها را برای به حداقل رساندن گرمای زمین به دنبال خواهد داشت و از این طریق به رونق اقتصادی کشور نیز کمک خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری کلان آمریکا برای برگزاری عدالت زیست‌محیطی

کد خبر 645232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.