برگزاری نخستین رویداد «جایزه ملی جوانی جمعیت»

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس با اشاره به برگزاری جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: این جایزه ملی بر اساس ماده ۱۹ قانون جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است که هفت دسته نخبگان، رسانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، خانواده‌ها، مدیران، موسسات مردمی و شرکت‌ها را شامل می‌شود.

امیرحسین بانکی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون انتظارات قانون جوانی جمعیت در بودجه سال آینده اظهار کرد: برخی از این موارد در حال پیگیری است، در بخش درآمدی سه چهار پیشنهاد در مجلس مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت و روند کلی مجلس در این زمینه تاکنون قابل قبول بوده اما هنوز بخش‌های هزینه‌ای باقی مانده است.

وی با اشاره به برگزاری جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: این جایزه ملی بر اساس ماده ۱۹ قانون جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است که بر اساس این ماده، هفت دسته شامل نخبگان، رسانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، خانواده‌ها، مدیران، مؤسسات مردمی و شرکت‌ها در دو دسته شاخص بندی شده‌اند.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس یکی از شاخص‌های سنجش افراد را بررسی آمار ازدواج و فرزندآوری در این مجموعه‌ها بین سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ دانست و خاطرنشان کرد: شاخص دوم عملکرد این بخش‌ها نسبت به اجرای قانون جوانی جمعیت است و با این دو دسته شاخص دستگاه، مؤسسه، خانواده و رسانه برتر معرفی خواهند شد.

وی با انتقاد از رفتار سازمان برنامه و بودجه نسبت به قانون جوانی جمعیت گفت: سازمان برنامه هیچ بودجه‌ای امسال در این زمینه تخصیص نداده است و اعتبار ۷۰۰ میلیاردی که مجلس تصویب کرده بود با اینکه موارد آن با پیشنهاد سازمان برنامه تصویب شد و رئیس‌جمهور نیز به سازمان برنامه ابلاغ کرده اما تاکنون این سازمان بودجه جوانی جمعیت هیچ دستگاهی را تخصیص نداده است.

بانکی‌پور فرد با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی میانگین بودجه سال آینده ادامه داد: این در حالی است که اعتبار جوانی جمعیت در بودجه سال آینده نیز ۳۷ و نیم درصد کاهش یافته است و این نشان می‌دهد که رفتار گذشته وجود داشته در سازمان برنامه و بودجه درباره مخالفت با جمعیت هنوز هم وجود دارد.

کد خبر 645147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.