اعمال محدودیت‌های شدید آبی در سراسر بارسلونا

سراسر کاتالونیا در حال آماده شدن برای روزهای خشکی است که بدترین شرایط در ۱۵ سال اخیر محسوب می‌شود؛ شهرداری، تمام آب‌نماهای شهر را خاموش کرده است و آبیاری چمنزارها در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اوایل این هفته، دولت کاتالونیای اسپانیا به دلیل خشکسالی مداوم در این منطقه خودمختار، با وجود اینکه هنوز زمستان است، محدودیت‌های شدیدی در مصرف آب اعلام کرد. وضعیت به قدری بحرانی است که این خشکسالی رکوردشکنی ۲۹ ماهه محسوب می‌شود؛ آخرین باری که چنین محدودیتی اعمال شد در سال ۲۰۰۸ بود.

بر اساس تصمیمات جدید، محدودیت‌هایی برای استفاده کشاورزی، صنعتی و تفریحی از آب اعمال می‌شود و استفاده شخصی به ۲۳۰ لیتر برای هر نفر در روز محدود می‌شود.

مصرف آب باید به ۴۰ درصد در کشاورزی و ۱۵ درصد در صنعت کاهش یابد، زیرا وضعیت استثنایی جدیدی در اطراف حوضه رودخانه Ter و Llobregat در نزدیکی بارسلونا همچنین برای آبخوان Fluvià Muga اعلام شده است.

با وجود این شرایط، اعمال محدودیت‌ها بر مناطق شهری و البته آبیاری پارک‌ها و فضای سبز که بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان آن هستند، تأثیر خواهد گذاشت. شورای شهر بارسلونا تصمیم گرفته است که آبیاری چمنزارها در سراسر مناطق شهرداری را متوقف کند تا ۵۰ درصد از مصرف آب آشامیدنی صرفه‌جویی شود.

اعمال محدودیت‌های شدید آبی در سراسر بارسلونا

از سوی دیگر، آبیاری درختان شهری ادامه خواهد یافت، اما این امر از طریق آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود و اساساً به این معنی است که گیاهان رطوبت کافی برای اطمینان از بقای خود دریافت می‌کنند.

فواره‌های تزئینی شهر نیز در این راستا خاموش می‌مانند. اما این محدودیت‌ها در تمیز کردن خیابان‌ها در کل بی‌تأثیر خواهد بود زیرا این کار در حال حاضر با آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود.

بارسلونا از نظر وضعیت آبی در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار دارد زیرا مخازن اصلی تأمین کننده آب بخش‌های منطقه در ظرفیت کم‌سابقه‌ای هستند. این بحران آب باعث ساخت یک کارخانه نمک‌زدایی در نزدیکی بارسلونا شده است که مقامات کاتالونیا ادعا می‌کنند بزرگترین کارخانه در اروپا با ظرفیت تولید ۶۰ هترومترمکعب در سال است.

دانشمندان آب‌وهوا، مدیترانه را به عنوان یکی از مناطق جهان معرفی کرده‌اند که بیشترین آسیب را از افزایش دما به دلیل تغییرات آب‌وهوایی خواهد دید.

اعمال محدودیت‌های شدید آبی در سراسر بارسلونا

کد خبر 645104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.