نخستین سرویس اتوبوس خودران بدون آلایندگی در بریتانیا

نخستین سرویس اتوبوس خودران بدون آلایندگی بریتانیا در آکسفوردشایر (آکسفوردشر) راه‌اندازی شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فرست‌باس، دومین اپراتور بزرگ اتوبوس منطقه‌ای بریتانیا، به‌عنوان بخشی از پروژه پنج‌ساله ۴.۳ میلیون پوندی حمل‌ونقل شهر، به راه‌اندازی یک اتوبوس تمام برقی با ظرفیت ۱۵ نفر در اطراف پارک میلتون آکسفوردشایر اقدام کرده است. این اتوبوس به‌صورت شش روز در هفته، از دوشنبه تا شنبه، برای بیش از ۹۰۰۰ کارمند، حمل‌ونقل پایدار فراهم می‌کند.

هدف پروژه یادشده بهبود روشی است که مردم به‌واسطه آن جابه‌جایی‌های درون شهری پایدارتری را در منطقه تجربه کنند و فرست‌باس اعلام کرده است که با راه‌اندازی اتوبوس جدید، نخستین سرویس اتوبوس بدون آلایندگی را در خدمات مسافری سراسر بریتانیا راه‌اندازی کرده است.

اتوبوس برقی فرست‌باس برای ویلچرنشینان نیز به‌طور کامل قابل دسترس است و هر ۱۵ دقیقه یک‌بار خدمات‌رسانی می‌کند. یک راننده ایمنی واجد شرایط نیز به‌طور دائم برای ارائه خدمات و اطلاعات شخصی به مسافران در اتوبوس حضور دارد.

فرست‌باس به میلیون‌ها مشتری در بریتانیا خدمات‌رسانی می‌کند و با بهره‌گیری از فناوری‌های به‌روز در طراحی اتوبوس بدون آلایندگی جدید، نحوه جابه‌جایی وسیله نقلیه و برنامه‌ریزی سفر با آن، بهترین شرایط را برای ایجاد یک تجربه جدید برای کاربران این وسیله خودران گرد هم آورده است.

نخستین سرویس اتوبوس خودران بدون آلایندگی بریتانیا

این اپراتور باور دارد که شهروندان سراسر بریتانیا به دلیل اهمیتی که برای سیاره قائل هستند از اتوبوس‌ها بهره می‌گیرند تا ردپای کربن خود را کاهش دهند و اعلام کرد که اکنون راهی هوشمندانه‌تر، سبزتر و آرام‌تر برای سفر را نسبت به نمونه‌های مشابه قبلی برای این افراد مسئولیت‌پذیر فراهم آورده و منتظر دریافت بازخوردهای آن‌ها در مورد خدمات جدید است.

آکسفوردشایر امیدوار است که این سرویس اتوبوس خودران بدون آلایندگی، با نام تجاری Mi-Link ، تا اواخر سال ۲۰۲۳ امکان تردد در مسیرهای طولانی‌تر و کسب قابلیت جابه‌جایی ۲۸ مسافر را به‌دست آورد.

عضو کابینه شورای شهر آکسفوردشایر در بخش استراتژی سفر و توسعه در این زمینه اظهار کرد: «آکسفوردشایر در خط مقدم پیشرفت‌ها در زمینه وسایل نقلیه خودران قرار دارد و شورای شهر افتخار مشارکت در پروژه‌های این بخش را دارد. نوآوری‌هایی مانند اتوبوس بدون آلایندگی جدید نقش مهمی در کمک به شهر برای دست‌یابی به هدف خود برای ایجاد یک شبکه حمل‌ونقل صفر انتشار خالص تا سال ۲۰۴۰ ایفا می‌کند.»

کد خبر 645081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.