کشف بیش از ۲ تن مواد افیونی در بهمن‌ماه

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام هشت باند قاچاق و کشف دو تن و ۹۰۵ کیلوگرم انواع مواد افیونی توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در طول بهمن‌ماه سال جاری خبر داد.

سردار محمدرضا میرحیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با اقدامات تخصصی و تلاش شبانه روزی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان, دو تن و ۹۰۵ کیلوگرم انواع مواد افیونی در طول بهمن‌ماه سال جاری کشف شد که کشف این میزان مواد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

وی از انهدام هشت باند و شبکه قاچاق مواد مخدر در این ماه خبر داد و افزود: در این راستا ۶۹ دستگاه خودروی سبک و سنگین حامل مواد مخدر در محورهای مواصلاتی استان توقیف و ۴۰ قاچاقچی حرفه‌ای مواد مخدر نیز دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به رویکرد جدید فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و تاکید وی بر پاک‌سازی نقاط آلوده، جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد شدید با خرده‌فروشان مواد مخدر در سطح محلات اشاره و تصریح کرد: در همین رابطه نیز ۱۹۹ مرحله طرح پاک‌سازی نقاط آلوده در سطح استان انجام شد که رضایت‌مندی بالای مردم را به همراه داشته است.

وی با اشاره به اقدامات گسترده این فرماندهی در خصوص مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در سطح محلات، ادامه داد: پس از ارزیابی صورت گرفته در مرکز پلیس اصفهان در همایش پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا رتبه اول را در برخورد با خرده‌فروشان کسب کرد و لازم می‌دانم از زحمات همکاران خود در این حوزه قدردانی کنم.

سردار میرحیدری با تاکید بر تداوم برخوردهای شدید با توزیع‌کنندگان مواد مخدر در سطح محلات، خاطرنشان کرد: اگر روی جمع‌آوری و برخورد قاطع با خرده‌فروشان مواد تمرکز و عرصه را بر این افراد تنگ‌تر کنیم، می‌توانیم در گرایش نداشتن جوانان به سمت اعتیاد موفق شویم.

وی یکی از اولویت‌ها و مهم‌ترین برنامه‌های پلیس اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ را تمرکز بر جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد قاطع با خرده‌فروشان مواد مخدر با پشتیبانی دستگاه قضائی و مشارکت دستگاه‌های دیگر و بهره گیری از مشارکت مردم اعلام و اضافه کرد: مردم نقش اصلی را در انتقال اطلاعات به پلیس برعهده دارند و اگر معتادی را در هر نقطه‌ای از شهر، زیر پل‌ها، در حاشیه‌ها و مخروبه‌هایی که در محله‌های قدیمی وجود دارد، مشاهده کردند موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ گزارش کنند تا با ظرفیت خوبی که برای این منظور فراهم شده است نسبت به جمع‌آوری آنها و انتقال به کمپ ماده ۱۶ اقدام می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بر اصلاح ساخت و ساز و نظارت بیشتر بر مبلمان شهری تاکید کرد و ادامه داد: از مدیران و مسئولان حوزه شهری انتظار داریم تا به حاشیه‌ها، مخروبه‌ها و نقاطی که به عنوان ملجا و پناهگاه افراد معتاد تبدیل شده توجه کنند و شرایط را به گونه‌ای رقم بزنند که این افراد نتوانند در این مکان‌ها حضور یابند.

کد خبر 644947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.