بهترین راه پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر، داشتن فعالیت بدنی مناسب و ورزش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: بهترین راه پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر، داشتن فعالیت بدنی مناسب و ورزش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارسلان خالدی‌فر امروز _پنجشنبه یازدهم اسفند_ در آئین تجلیل از برترین‌های جشنواره ورزشی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، ورزش را به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم حوزه سلامت دانست و اظهار کرد: ورزش کارکنان باید در دستور کار دانشگاه قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان و راهیابی تعداد قابل توجهی از کارکنان در قالب رشته‌های ورزشی انفرادی و تیمی به مسابقات کشوری، افزود: حضور تعدادی از کارکنان در مسابقات ورزشی ویژه دهه مبارک فجر امسال و تلاش و زحمات مدیران، کارشناسان و دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات قابل تقدیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امروزه یکی از چالش‌های که سلامت افراد و جامعه را به خطر می‌اندازد، بیماری‌های غیرواگیر است که بهترین راه پیشگیری و رهایی از این بیماری‌ها، داشتن فعالیت بدنی مناسب و فعالیت ورزشی است.

وی در مقایسه آمار فوتی‌های ناشی از اپیدمی کووید _۱۹ در سال ۱۴۰۰ و فوتی‌های ناشی از بیماری‌های غیرواگیر، اظهار کرد: در سال گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا در استان ۱۰۳۰ نفر و فوتی‌های ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی ۲۲۰۰ نفر بوده است.

خالدی‌فر اصلاح سبک زندگی را مؤثرترین راه پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و گفت: فعالیت بدنی و ورزش ضمن کمک به داشتن وزن ایده آل، فشار خون و قند خون را تنظیم می‌کند و از بروز اختلالات چربی و ریسک‌فاکتورهای خطر بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند.

به گزارش ایمنا، آئین تجلیل از برترین‌های جشنواره ورزشی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری ویژه پاسداشت شهدای مدافع سلامت و امنیت با حضور مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، اعضای هیئت رئیسه، معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان و جمعی از مدیران دانشگاه، در محل سالن همایش‌های ابن سینای مجتمع رحمتیه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد.

کد خبر 644928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.