ارائه سرویس رایگان مدرسه به ۵۸۰۰ دانش‌آموز معلول تهران

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در تشریح بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران در ماموریت حمل‌ونقل گفت: تخصیص ۴۵ درصدی بودجه شهرداری تهران به ارزش ۳۴ هزار میلیارد تومان به حوزه حمل‌ونقل نشان از اهتمام شورای ششم در رفع مشکلات این حوزه دارد.

به گزارش ایمنا، میثم مظفر در تشریح بودجه سال آینده شهرداری تهران اظهار کرد: در اتفاقی کم سابقه ۴۵ درصد از کیک بودجه‌ای که برای شهرداری تهران مصوب شد به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک به ارزش ۳۴ هزار میلیارد تومان اختصاص یافت، به‌طور قطعی توسعه حمل‌ونقل عمومی اصلی ترین اولویت شورای ششم است و انتظار داریم با این تدابیر بودجه‌ای خاص که صورت گرفته، شهرداری تهران موفق به ایجاد تحولات چشمگیری در این حوزه شود.

وی افزود: در زمینه افزایش ضریب جابجایی مسافر در شبکه مترو، انعقاد قرارداد جهت تأمین و خرید ۶۴۰ واگن جدید و پیش بینی رقم پیش پرداخت این قرارداد در بودجه سال آینده لحاظ شده که البته ساخت این واگن‌ها نیاز به زمان قابل توجهی دارد و از یک سال و نیم آینده به ناوگان مترو اضافه خواهد شد.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خرید و ورود هفت واگن جدید و اورهال ۲۰۰ واگن در سال آینده و افزایش هشت ایستگاه جدید در خطوط چهار، شش و هفت متروی تهران در بودجه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با بودجه ویژه‌ای که در نظر گرفته شده انتظار می‌رود ۲۷۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی از طریق خرید جدید و اورهال اتوبوس‌های غیرفعال اضافه شود.

وی خاطرنشان کرد: جایگزینی ۲۰ هزار دستگاه موتور برقی با موتور بنزینی از طریق اعطای کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی ارزان با اولویت موتورسیکلت‌های کار و نوسازی شش هزار تاکسی فرسوده در سال آینده ازجمله برنامه‌های مصوب شده‌ای است که می‌تواند نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

مظفر با اشاره به فعالیت ۸۰ دستگاه ون ویژه جابه‌جایی معلولان در حال حاضر در شهر تهران تصریح کرد: در بودجه سال آینده ۲۵ دستگاه ون تجهیز شده ویژه معلولان به ون‌های موجود اضافه خواهد شد و این عدد به ۱۰۵ دستگاه ون ارتقا خواهد یافت، همچنین ارائه سرویس رایگان مدرسه به ۵۸۰۰ دانش آموز معلول شهر تهران برای سال آینده در بودجه پیش بینی شده است.

وی با تقدیر از تلاش‌های همکاران شهرداری و شورا برای تدوین برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: انتظار داریم شهرداری تهران با تلاش بی‌وقفه و جهادی موفق به تحقق کامل این برنامه و بودجه که حاوی تدابیر ممتازی است در سال آینده شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 644917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.