افزایش ۲ برابری تولید زباله در روزهای پایانی سال

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد از افزایش دو برابری تولید زباله در روزهای پایانی سال خبر داد.

محمد برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال فعالیت‌های سازمان پسماند شهرداری یزد افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: هر ساله در ایام پایانی سال با توجه به موضوع خانه‌تکانی، حجم تولیدی پسماند شهروندان افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

وی افزود: این افزایش تنها مربوط به پسماند خشک نیست، بلکه پسماندهای تر نیز همه ساله در این ایام افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند و سازمان ما باید برای هر دو این موارد برنامه‌ریزی درستی داشته باشد تا بتواند نسبت به جمع‌آوری آنها از سطح شهر اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با اشاره به میزان افزایش زباله در ایام پایانی سال خاطرنشان کرد: به طور میانگین در هفته‌های پایانی سال میزان تولید روزانه پسماند به دو برابر میانگین تولید در روزهای دیگر سال می‌رسد.

برزگر تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در طول سال به ویژه در این ایام نیازمند آن هستیم، مشارکت شهروندان در تفکیک زباله از مبدا و جداسازی اجسامی بوده که توسط شهروندان غیرقابل استفاده است و به عنوان زباله بیرون گذاشته می‌شود.

وی گفت: در صورتی که مشارکت شهروندان در فرآیند تفکیک زباله از مبدا افزایش یابد، میزان بازیافت زباله به میزان بیشتری امکان‌پذیر است، اما اگر این اتفاق رخ ندهد امکان تفکیک در کارخانه کمپوست کمتر می‌شود.

کد خبر 644876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.