تاثیر تنهایی بر افسردگی پس از زایمان چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تنهایی، افسردگی پس از زایمان را تشدید می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که از هر شش زن باردار، یک نفر دچار افسردگی می‌شود سپس از هر پنج زن، یک نفر در سه ماهه اول پس از بارداری افسردگی را تجربه می‌کند. افسردگی پس از زایمان علاوه بر اینکه بر کیفیت زندگی افراد تأثیر می‌گذارد، بلکه تأثیر نامطلوبی بر فرآیند رشد نوزادان دارد.

گروهی از محققان بریتانیایی به منظور بررسی ارتباط بین تنهایی و افسردگی پس از زایمان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعات مربوط به ۵۳۷ زن را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تنهایی افسردگی پس از زایمان زنان را تشدید می‌کند. افسردگی و تنهایی اغلب با یکدیگر مرتبط هستند و هر یک از آن‌ها ممکن است باعث بروز عامل دیگر شود.

به گفته محققان، بچه‌دارشدن باعث می‌شود افراد ارتباط خود با دوستان یا همکاران خود را محدود یا قطع کنند. این نوع انزوا و دوری می‌تواند یکی از عوامل بروز افسردگی در این دوره زمانی باشد، همچنین بعضی از زنان پس از زایمان حمایت کافی از خانواده و نزدیکان خود دریافت نمی‌کنند، بنابراین احساس تنهایی و انزوا می‌کنند. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود و راهکارهای مناسب جهت پیشگیری از بروز افسردگی پس از زایمان ارائه شود.

نتایج این مطالعه در مجله BMC Psychiatry منتشر شده است.

کد خبر 644840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.