کیف پول با هویت دیجیتال در اروپا محقق می‌شود

کمیسیون اروپا با انتشار مجموعه‌ای از مشخصات ویژه برای نرم‌افزار کیف پول اروپایی با هویت دیجیتال، اتحادیه اروپا را یک گام به تحقق هدف خود نزدیک‌تر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایده کیف پول اروپایی با هویت دیجیتال (EUDI) پس از انتشار یک جعبه ابزار توسط کمیسیون اروپا شامل استانداردها و الزامات مشترکی که توسعه‌دهندگان باید در نظر بگیرند یک گام به تحقق نزدیک‌تر شد.

کیف پول دیجیتالی اروپایی برای نخستین بار در بازنگری پیشنهادی مقررات اتحادیه اروپا برای شناسایی الکترونیکی در ژوئن ۲۰۲۱ معرفی شد و دیجیتالی کردن خدمات از آن زمان به بعد شاهد روندی پیشرو بود. با این حال، نگرانی اصلی موجود در این زمینه که لازم است به‌طور کامل برطرف شود، امنیت غیرقابل نفوذ آن به‌شمار می‌رود، به‌ویژه این‌که با پیاده‌سازی این طرح، تمام داده‌های ضروری یک شخص از طریق تلفن او قابل دسترسی است و در صورت گم یا دزدیده شدن دستگاه در معرض خطر فاش شدن و مورد سوءاستفاده قرار گرفتن واقع می‌شود.

کیف پول اروپایی با هویت دیجیتال به‌منظور ایجاد یک راه‌حل مشترک، استاندارد و هم‌کنش‌پذیر (دارای قابلیت همکاری) برای همه شهروندان اتحادیه اروپا توسط کشورهای عضو و با همکاری کمیسیون ایجاد خواهد شد و به شکل یک اپلیکیشن خواهد بود که به شهروندان و شرکت‌ها اجازه می‌دهد در صورت لزوم برای دسترسی به خدمات دیجیتال، خود را به روشی امن و کاربردی شناسایی کنند. این امر امکان ذخیره و استفاده ایمن از داده‌ها را برای انواع خدمات همچنین ذخیره مدارک اعتباری مانند گواهینامه رانندگی، مدارک تحصیلی و مواردی از این قبیل را فراهم می‌کند.

کیف پول با هویت دیجیتال در اروپا محقق می‌شود

الزامات و مشخصات تعیین‌شده در جعبه ابزار کمیسیون اروپا تا زمانی که قانون‌گذاران پیشنهاد قانونی در مورد کیف پول هویت دیجیتال اروپایی را تصویب نکرده‌اند، برای پیاده‌سازی در کشورهای اتحادیه اروپا اجباری نخواهد بود. با این وجود کمیسیون اروپا هم‌زمان با ارائه این جعبه ابزار از پروژه‌های آزمایشی بزرگ‌مقیاس تحت برنامه اروپای دیجیتال رونمایی کرده است که برای پرداختن به موارد استفاده اولویت‌دار برای کیف پول هویت دیجیتال اروپایی از جمله گواهینامه رانندگی و پزشکی از راه دور، پرداخت‌ها و مدارک حرفه‌ای با حداکثر ۵۰ میلیون یورو اعتبار از این طرح حمایت می‌کند.

انتظار می‌رود پیاده‌سازی برنامه‌های آزمایشی کیف پول اروپایی با هویت دیجیتال در نیمه اول سال ۲۰۲۳ آغاز شود.

کد خبر 644805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.