علت انتقال دانش‌آموزان اصفهانی به بیمارستان چه بود؟

مسئولان ذی‌ربط می‌گویند که علت انتقال تعدادی از دانش‌آموزان اصفهانی به بیمارستان مسمومیت نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اردوهای دانش‌آموزی رسانه از شانزدهم بهمن‌ماه با همکاری فرهنگسرای تخصصی رسانه و آموزش و پرورش استان اصفهان در حال برگزاری است؛ هر روز در چند سانس مدارس مختلف اصفهان در این برنامه شرکت می‌کنند که در قالب اقدامات تیمی _ تعاملی و در حوزه تئاتر و نمایش به آشنایی با مباحث رسانه می‌پردازند.

از شانزدهم بهمن‌ماه تا امروز، دهم اسفندماه بالغ بر ۲۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر مدارس مختلف استان اصفهان در مقاطع نهم تا یازدهم در این رویداد فرهنگی شرکت کردند.

امروز در سانس اول این رویداد فرهنگی، سه مدرسه حضور داشته که تعدادی از دانش‌آموزان یکی از این مدارس به دلیل استرس دچار شوک می‌شوند و مسئولان برگزاری این رویداد فرهنگی با اورژانس تماس می‌گیرند تا به وضعیت آنان رسیدگی شود.

مدیر مدرسه مذکور در خصوص علت انتقال تعدادی از دانش‌آموزان به اورژانس، می‌گوید: برای آموزش دانش‌آموزان با فضای مجازی و آشنایی آن‌ها با مباحث رسانه امروز تعدادی از آنها در این دوره شرکت کردند و برنامه‌ها طبق روال روزهای گذشته، امروز هم اجرا شد.

او ادامه می‌دهد: پس از پایان مراسم یکی از دانش‌آموزان دختر دچار افت فشار خون شد و لحظه‌ای حالت سرگیجه پیدا کرد که بلافاصله به اورژانس منتقل شد،
ابتدا گمان می‌شد که آنها مسموم شده در حالی که اینگونه نبود و دانش‌آموز به بیمارستان اشرفی اصفهانی منتقل شدند که پس از ۳۰ دقیقه شرایط آنها مساعد شد و به خانه بازگشتند و اینکه در فضای مجازی مطرح شده، واکسن مصرف کردند به هیچ عنوان صحت ندارد.

توضیحات سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره علت انتقال دانش‌آموزان به اورژانس

همچنین پژمان عقدک، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این باره، اظهار می‌کند: طبق برنامه آموزشی مدارس، یکی از دانش‌آموزان مدرسه دچار شوک عصبی شد و در پی آن دو نفر از دیگر دانش‌آموزان نیز علائم مشابه پیدا می‌کنند، لذا با اورژانس تماس گرفته می‌شود.

او اضافه می‌کند: به‌رغم اینکه هر سه نفر حال خوبی داشتند، اما به دلیل اینکه در مدرسه این اتفاق افتاده است، به بیمارستان منتقل می‌شوند و در مدت یک ساعت هر سه نفر با حال عمومی خوب ترخیص می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید می‌کند: اتفاق اصلی شوک عصبی بوده که برای یکی از دانش‌آموزان اتفاق افتاده است و دو نفر دیگر پس از دیدن حال دوست خود، شرایطی پیدا می‌کنند که نیاز می‌شود با اورژانس تماس گرفته شود.

او ادامه می‌دهد: در حال حاضر هر سه نفر حال خوبی دارند و به منازل خود بازگشته‌اند.

عقدک همچنین با اشاره به دلیل مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در شاهین‌شهر، می‌گوید: در شاهین شهر یکی از دانش آموزان مدرسه‌ای اسپری فلفل را در فضا پخش کرد که بر اثر آن تعدادی از دانش آموزان مشکل تنفسی پیدا کردند و پس از تماس با اورژانس و اعزام نیروهای اورژانس، بیشتر افراد که مشکل جدی نداشتند در همان لحظه مداوا شدند، اما ۹ نفر که مشکل بیشتری داشتند به بیمارستان منتقل شدند.

او تصریح می‌کند: پس از انتقال این افراد، هفت نفر از آنها در دقایق ابتدایی مرخص و دو نفر که بیماری زمینه‌ای داشتند، پس از ساعاتی ترخیص می‌شوند، لذا اتفاق شاهین شهر به خاطر اسپری فلفل بوده است که در حال حاضر همه دانش‌آموزان ترخیص شده‌اند.

کد خبر 644763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.