گاز گرفتگی ۲۸ دانش‌آموز در کاشان/ ۵ دانش آموز بستری شدند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان، گفت: روز گذشته به علت حاثه گاز گرفتگی در مدرسه قاضی طباطبایی طاهرآباد کاشان تعداد ۲۸ نفر از دانش آموزان و پنج نفر از اولیا آن‌ها دچار مسمومیت ناشی از گاز مونواکسید کربن بخاری شدند.

حسین مقنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص حادثه گاز گرفتگی در مدرسه قاضی طباطبایی طاهرآباد کاشان، اظهار کرد: متأسفانه این حادثه روز گذشته _ششم آذرماه_ در مدرسه دخترانه اتفاق افتاد که تعداد ۲۸ نفر از دانش آموزان و پنج نفر از اولیای آن‌ها دچار مسمومیت ناشی از گاز مونواکسید کربن بخاری شدند.

وی افزود: با بازگشایی مدارس به شکل حضوری از آمار کل ۱۶۰ دانش‌آموز مدرسه روز گذشته تعداد ۶۰ نفر در کلاس‌های درس حاضر شده بودند که تعداد ۲۸ دانش‌آموز دچار مسمومیت گاز مونواکسید کربن شدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان، تاکید کرد: مدرسه دارای شوفاژ دیواری و تجهیزات گرمایشی بوده است اما متأسفانه شوفاژ دیواری مدرسه به علت خرابی در حال تعمیر قرار داشت و همچنین به واسطه برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان تعدادی از والدین دانش‌آموزان نیز در مدرسه حضور داشتند.

نصب بخاری در آبدارخانه و نشست گاز

مقنی تصریح کرد: در مدارسی که شوفاژ نصب می‌شود در هیچ کلاسی گاز وجود ندارد و از بخاری گازی در مدرسه استفاده نمی‌شود، اما در این مدرسه بخاری در قسمت آبدارخانه نصب شده بوده است که نشت گاز باعث مسمومیت دانش‌آموزان و تعدادی از اولیای آن‌ها شده است که برای جلسه در مدرسه حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: مطابق بررسی‌های اولیه علت وقوع این حادثه جدا شدن لوله بخاری گزارش شده است. در مجموع تعداد ۳۳ نفر از اولیا و دانش‌آموزان دچار مسمومیت شده بودند که ۲۸ نفر دانش‌آموز و و پنج نفر از اولیای آن‌ها بودند که در همان دقایق اول وقوع این اتفاق، امدادرسانی صورت گرفته است و ۱۳ نفر از دانش‌آموزان به صورت سرپایی درمان شدند و ۱۵ نفر نیز برای تکمیل درمان به بیمارستان انتقال پیدا کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان، گفت: طبق بازدیدی که از بیمارستان داشتیم حال عمومی دانش‌آموزان مساعد بوده است و در حال حاضر پنج نفر در اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان تحت درمان هستند.

کد خبر 538286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.