ارسال پیامک‌های جعلی به بهانه نذورات نیمه شعبان

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شیوه جدید کلاهبرداران و افراد فرصت‌طلب به مناسبت نیمه شعبان و ارسال پیامک‌های جعلی به شهروندان خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در روزهای اخیر افراد فرصت‌طلب و کلاهبردار با سوءاستفاده از مناسبت نیمه شعبان و ارسال پیامک‌های جعلی به شهروندان، به دنبال جمع‌آوری کمک‌های مردمی و کلاهبرداری از آنها هستند.

وی افزود: افراد سودجو با سوءاستفاده از اعتقادات و نیات خیرخواهانه شهروندان و جلب اعتماد آنها، در چند مرحله اقدام به ارسال پیامک‌هایی با شماره‌های شخصی و حاوی لینک‌های فیشینگ به شهروندان و عملی کردن نیات مجرمانه خود می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: شهروندان هنگام پرداخت وجوه به عنوان نذورات تنها به شماره حساب‌های اعلام شده از سوی سازمان‌ها و نهادهای رسمی و قانونی استناد کنند، به سایر شماره حساب‌هایی که مورد تأیید نیستند، توجه نکرده و موضوع را بلافاصله به پلیس گزارش کنند.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل پرونده قضائی تاکنون حساب‌های بانکی افرادی که از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده، مسدود شده است و شناسایی سایر متهمان در دستور کار پلیس فتا قرار دارد، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 644702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.