عزم بوستون برای رونق اقتصاد عصر

شهردار بوستون آمریکا، از استخدام اولین مدیر اقتصاد عصر برای شهر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اقتصاد عصر در برنامه‌ریزی شهری به فعالیت‌هایی اقتصادی اشاره دارد که پس از پایان کار روزانه مردم آغاز می‌شود و اغلب در حوزه خوردن و آشامیدن و سرگرمی‌ها انجام می‌پذیرد. این رویکرد نقش مهمی در رونق اقتصادی شهرها ایفا می‌کند، چراکه از طریق گرد هم آوردن شهرنشینان پس از یک روز کاری پرمشغله، فروش بسیاری از اقلام را به دنبال دارد، ضمن این‌که در افزایش گرایش آن‌ها به حضور در مراکز تفریحی بسیار اثربخش خواهد بود. در این راستا، به‌تازگی شهردار بوستون اولین مدیر اقتصاد عصر را استخدام کرده و از او خواسته است با تشکیل یک تیم قدرتمند، مدیریت استراتژی‌های اثربخش را در زمینه رونق اقتصادی شبانه شهر به عهده بگیرند.

مدیر اقتصاد عصر بوستون مدعی شده است که به همراه تیم خود، به‌زودی چالش‌های اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹ را مورد بررسی قرار خواهد داد و اعمال اقداماتی را برای رفع آن‌ها و در نهایت، کمک به کسب‌وکارهای کوچک که به انجام فعالیت‌های تجاری عصرانه و شبانه می‌پردازند، آغاز خواهد کرد. وی در نظر دارد فرصت‌های بی‌شماری را برای ساکنان و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک فراهم بیاورد تا از این طریق، به رونق اقتصاد عصر و بهبود چشم‌اندازهای شبانه به واسطه وجود فروشگاه‌های شبانه و مراکز تفریحی کمک کند.

عزم بوستون برای رونق اقتصاد عصر

اولویت‌های طرح جدید

مدیران بوستون، سال گذشته به برگزاری یک نظرسنجی اینترنتی میان شهروندان در وب‌سایت شهر پرداختند که ۸۸ درصد از ۳۶۰ نفر شرکت‌کننده خواهان بهبود وضعیت بازار عصر و شب بودند، ضمن این‌که بهبود فرهنگ نشاط بعد از فعالیت کاری را بسیار حائز اهمیت دانسته بودند. یکی از مشکلاتی که شهروندان بوستون به آن اشاره کرده بودند، پایان فعالیت وسایل نقلیه عمومی، به‌ویژه قطارهای شهری در ساعت یک بامداد بود که گرایش آن‌ها را به حضور در بازارها و مراکز تفریحی شبانه به حداقل می‌رساند. علاوه بر این، افراد سیاه‌پوست نیز به صادر نشدن مجوز فعالیت کاری برای خود در عصر و شب معترض شده بودند و از دولت خواسته بودند فرصت فعالیت اقتصادی را برای آن‌ها گسترش دهد. در این راستا، میشل وو، شهردار بوستون از مدیر اقتصاد عصر خواسته است رفع این مشکلات را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد زیرا هر یک به سهم خود می‌تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی شهر ایفا کند، ضمن این‌که بهبود معیشت افراد غیرسفیدپوست و نشاط شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

عزم بوستون برای رونق اقتصاد عصر

کد خبر 644653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.