تربیت نسلی نیک‌اندیش با رشد نرخ مشارکت خیران در مدرسه‌سازی

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هر چه نرخ مشارکت خیران در مدرسه‌سازی رشد یابد، به همان میزان دغدغه‌های تربیتی و آموزشی نسبت به مشکل عمرانی اولویت یافته و نتیجه آن تربیت نسلی نیک‌اندیش و موفق خواهد بود.

به گزارش ایمنا، سید علی مدینه در برگزاری آئین کلنگ‌زنی دو مدرسه خیرساز در خمینی‌شهر اصفهان با اشاره به کمبودهای موجود در حوزه مسائل عمرانی آموزش و پرورش، اظهار کرد: وجود سنت حسنه مدرسه‌سازی یکی از ظرفیت‌های ارزشی موجود در جامعه برای رفع مشکلات است.

وی مدرسه‌سازی را یکی از جلوه‌های ارزشمند تربیت دینی مردم ایران اسلامی دانست و افزود: نیک‌اندیشی و مناعت طبع خیران مدرسه‌ساز، بر کسی پوشیده نیست.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: هر چه نرخ مشارکت خیران در مدرسه‌سازی افزایش می‌یابد، به همان نسبت دغدغه‌های تربیتی و آموزشی نسبت به مشکلات عمرانی اولویت یافته است و نتیجه آن تربیت نسلی نیک‌اندیش و موفق خواهد بود.

وی خیران مدرسه‌ساز را به‌عنوان یک فرصت و نعمت برای جامعه دانست و خاطرنشان کرد: احداث این دو واحد آموزشی در شهرستان خمینی‌شهر سبب ارتقای سطح علم و دانش و حرفه‌آموزی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، آئین کلنگ‌زنی یک مدرسه و یک هنرستان در شهرستان خمینی‌شهر اصفهان با مشارکت خیر نیک‌اندیش حاج محسن معظمی با حضور معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش برگزار شد.

این هنرستان شامل ۹ باب کلاس درس با زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع و در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع در منظریه خمینی‌شهر ساخته خواهد شد، همچنین مدرسه شش کلاسه با زیربنای ۸۵۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ مترمربع و در محله قرطمان خمینی‌شهر احداث می‌شود.

کد خبر 644632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.