متولی فرهنگ در استان چهارمحال‌وبختیاری مشخص نیست

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه متولی فرهنگ در این استان مشخص نیست، گفت: هیچ نظارتی بر حسینیه‌ها وجود ندارد و امور فرهنگی در شهرها و روستاها ابتر مانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهمن میری امروز _چهارشنبه دهم اسفند_ در جلسه بررسی مفاد تفاهم نامه چهارجانبه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با حضور نمایندگان دستگاه‌های طرف تفاهم‌نامه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شوراهای اسلامی درصدد برآمدیم طی تفاهم‌نامه‌ای چهارجانبه بین شورای اسلامی استان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان و جبهه فرهنگی اجتماعی استان این ظرفیت‌ها را بسط دهیم و در امور مشترک از همکاری‌های طرفین به‌منظور بسط همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی جهت پیشبرد اهداف نظام، تحقق حقوق شهروندی و استفاده از توانمندی‌های طرفین استفاده کنیم.

وی افزود: تهیه و اجرای برنامه‌های آموزشی مشترک در راستای توانمندسازی اعضای شوراهای اسلامی و جلوگیری از تخلفات احتمالی از عمده دلایلی بود که انعقاد این تفاهم‌نامه را رقم زد.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: همکاری استانداری به‌ویژه دفاتر امور شهری و روستایی استانداری نیز در اجرای این تفاهم‌نامه از ضروریات است که در رایزنی با مدیران این دفاتر و استفاده از ظرفیت آن‌ها، امیدواریم در ارائه خدمات بهتر به مردم ثمربخش باشیم.

وی با اشاره به کوتاهی‌هایی که در حوزه وقف رخ داده است، افزود: لازم است بررسی شود که نقش اداره اوقاف در آگاه‌سازی مردم تاکنون چقدر بوده است و از ظرفیت شوراها در شهرها و روستاهای استان چقدر استفاده شده است، البته انتظار می‌رود از طریق رسانه‌ها و به دور از بوروکراسی اداری اقدام میدانی لازم انجام گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه متولی فرهنگ در این استان مشخص نیست، افزود: هیچ نظارتی بر حسینیه‌ها وجود ندارد و انجام امور فرهنگی در شهرها و روستاها ابتر مانده است.

وی گفت: ۱۴ سال از شهرستان شدن کیار می‌گذرد، اما نمایندگی اوقاف در شهرستان هنوز وجود ندارد، لذا انتظار می‌رود به این موضوع توجه ویژه قرار گیرد.

میری با بیان اینکه امروزه اینترنت جزئی لاینفک از زندگی شهروندان محسوب می‌شود و بخش مهمی از زندگی و فعالیت‌های شهروندان برای تحصیل، کار، فعالیت‌ها نیاز به اینترنت دارد و نداشتن دسترسی لازم به آن می‌تواند سبب بروز مشکلاتی برای مردم شود، گفت: شهروندان در صورت تأمین نشدن بستر اینترنت با دشواری‌های بسیاری مواجه می‌شوند و نمی‌توانند به امور مربوط به شغل خود بپردازند.

میری با بیان اینکه مطالبه‌گری شوراهای اسلامی در حوزه‌های عمرانی زیاد است، گفت: تقاضا می‌شود معاون عمرانی استاندار در جلسات ماهانه یا فصلی، شوراهای اسلامی را نیز در نظر بگیرد و جلساتی را با آن‌ها داشته باشد.

کد خبر 644590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.