امیرعبداللهیان و گوترش درباره برجام و حقوق بشر گفت‌وگو کردند

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل گفت: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره برجام و حقوق بشر گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز _سه‌شنبه نهم اسفندماه_ به وقت محلی در جمع خبرنگاران در نیویورک در پاسخ به سوالی درباره واکنش وزیر خارجه ایران به توهمات ربع پهلوی و حامیان اظهار کرد: دبیرکل سازمان ملل با وزیر خارجه ایران دیدار کرده است. آنها در خصوص وضعیت بشردوستانه در یمن، برجام، امنیت افغانستان و حقوق بشر تبادل نظر کردند.

وی در پاسخ به این بخشی از سوال این خبرنگار که به نظر می‌رسید از اظهارات وزیر خارجه ایران درباره پهلوی عصبانی هستند و پرسید که آیا تأیید می‌کنید که آنها در مورد رضا پهلوی و همچنین وضعیت بشردوستانه در ایران گفت‌وگو کردند؟ گفت: نمی‌دانم که مسئله رضا پهلوی مورد گفت‌وگو قرار گرفته است یا خیر.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفته است: «این چه رفتاری است که فردی که پدرش و خاندانش ده‌ها هزار نفر را در سال‌های حکومت‌شان در ایران به قتل رساندند و در چهل و چند سال پیش میلیون‌ها و میلیاردها دلار از اموال ایران را سرقت کردند، امروز ادعای لیدری مخالفان را داشته باشند؟».

وی تصریح کرد: این اقدام دقیقاً مانند این است که فرزند هیتلر امروز صدر اعظم آلمان شود و اینکه فردی که در گروهک تروریستی مسئول شهادت بیش از ۱۷ هزار زن، مرد و کودک بی‌گناه است، توسط یک سناتور آمریکایی به‌عنوان رئیس جمهور آینده ایران معرفی شود! البته مردم ایران پاسخ آنها را دادند.

وزیر امور خارجه ایران روز _دوشنبه هشتم اسفندماه_ در ادامه رایزنی‌ها و گفتگوهای دیپلماتیک با وزرا و مقامات عالی‌رتبه شرکت کننده در پنجاه و دومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار نسبتاً مفصل و سازنده، موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مسائل یمن، اوکراین، موضوع حقوق بشر، اقدامات و تحولات مرتبط با تقویت روند ثبات و همگرایی منطقه‌ای و … مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

آخرین تحولات مرتبط با همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور رفع اختلاف نظرهای فنی و سفر مقامات آژانس به تهران و همچنین تحرکات و اقدامات دیپلماتیک در حال انجام در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها و بازگشت همه طرف‌ها به برجام نیز مورد تبادل نظر میان وزیر امورخارجه و دبیرکل سازمان ملل بود.

توافق شد که گام‌های طراحی شده در خصوص موضوعات یادشده با هماهنگی و استمرار مشورت‌های مشترک مورد پیگیری قرار گیرد.

ادامه دارد…

منبع: ایرنا

کد خبر 644554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.