ماهنامه «تجربه» ویژه نوروز در گفت‌وگو با حسین علیزاده منتشر شد

شماره هفدهم دوره‌ جدید مجله‌ «تجربه» در گفت‌وگوی ویژه با حسین علیزاده درباره‌ دیروز و امروزِ کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان با عنوان اصلیِ «خیلی چیزها را از بین بردند، جز نسلی که کانون به وجود آورد» به‌همراهِ پرونده‌ ویژه‌ درگذشتگان سال و تحلیل‌هایی درباره‌ «سال مهم ۱۴۰۱» منتشر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی ماهنامه تجربه، هفدهمین شماره این ماهنامه ویژه نوروز در گفت‌وگو با حسین علیزاده منتشر شد.

در این شماره می‌خوانید: چهره‌ماه: صفحاتی درباره دیروز و امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همراه گفت‌وگوی اختصاصی رجبعلی مختارپور با حسین علیزاده درباره «کانونی که نیست» و گزارش سما بابایی از فعالیت‌های بخش موسیقی کانون.

ادبیات: پرونده ویژه ۱۰۰ سالگی منظومه «افسانه» نیما یوشیج به همراه بازخوانی و نقد کارنامه‌ی شاعر با آثار و گفتاری از سایه اقتصادی‌نیا، سیدحامد احمدی و صادق طالبی‌نژاد / گفت‌وگوهای اختصاصی با سیامک گلشیری و حبیبه جعفریان درباره‌ی کتاب‌های تازه‌شان و بخش مرور کتاب‌های روز.

کتاب‌خانه: گفت‌وگو با حامد بیدی بنیان‌گذار پلتفرم کارزار به انگیزه انتشار کتاب روایت و کنش جمعی / بررسی کارنامه هومن کاسبی مترجم / معرفی مجموعه دیزاین نشر مشکی / معرفی کتاب‌فروشی‌های اینترنتی / مرور کتاب‌های روز.

سینمای ایران: پرونده‌ای درباره ممنوع‌الکاری و ممنوع‌الکارها در سینمای ایران به همراهِ گفت‌وگویی اختصاصی با امیر اثباتی به همراهِ آثار و گفتاری از پوریا ذوالفقاری، احمد طالبی‌نژاد، مجتبی اسکندری، قاسم جعفری، محمود بصیری، کوروش تقی‌زاده و حامد قریب.

گفت‌وگوی محمد رضایی کلانتری با افشین هاشمی درباره شبکه مخفی زنان و چند مسئله دیگر / یادداشتی از امیر ابراهیم جلالیان به یاد هوشنگ لطیف‌پور دوبلور / نگاهی به سریال پوست شیر به قلمِ مازیار معاونی.

سینمای جهان: پرونده‌ای درباره فیلم‌های برلیناله ۲۰۲۳/ نگاهی به سریال پر مخاطبِ این روزهای نتفلیکس: ونزدی / نقدی بر فیلم مثلث غم برنده نخل طلای کن ۲۰۲۲.

تجسمی: پرونده‌ای درباره هنرهای تجسمی در سالی که گذشت / صفحاتی ویژه حسین ماهر به انگیزه انتشار کتاب کارنامه حسین ماهر از نشر کارنامه همراه با گفت‌وگوی ویژه حسین گنجی با او با آثار و گفتاری از سهراب مهدوی، توکا ملکی، آیدین خانکشی‌پور، ماهور زهرایی، مجتبی ذوقی و حافظ روحانی.

مطالعات ایرانی: صفحاتی درباره ۶۰ سالگی شورای کتاب کودک با آوار و گفتاری از نوش‌آفرین انصاری، منوچهر انور، نورالدین زرین‌کلک، ایران گرگین، فریده فرجام، سید صادق سجادی و شهرداد میرزایی / گفت‌وگوی حمید رضا محمدی با نورالله مرادی کتابدار پیشکسوت / درباره مشهد و خاطره‌هایش به قلم رضا سلیمان‌نوری / وارثان زعفران و نمک به قلم علی اتحاد.

هنر زندگی: پرونده‌ای درباره‌ی تنهایی، عشق و مرگ با آثاری از هژیر مشیر وزیری، امیر یوسفی، معصومه اسماعیلی و نازنین اردوبازارچی.

پرونده ویژه: صفحاتی به یاد و در ستایش درگذشتگان فقید سال ۱۴۰۱.

به همراه یادداشت‌هایی از فرشین کاظمی‌نیا، آزاد عندلیبی، حسین بهروش، عسل آذرپور و گزارش‌هایی اختصاصی از مراسم سال‌روزِ روز ویراستار و مراسم جایزه بین‌المللی جایزه ترجمه قطر به قلم عبدالنبی قیّم.

مدیر مسئول تجربه کتایون بناساز است و پژمان موسوی سردبیری آن را برعهده دارد، عکس روی جلد هم از مهدی حسنی است.

کد خبر 644455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.