تاریخ شفاهی جانبازان و ایثارگران گنجینه با ارزشی برای نسل جوان

فرماندار شهرستان لنجان گفت: نقش بی‌بدیل جانبازان در جنگ تحمیلی و پس از آن به خوبی نمایان است از این رو باید تدابیر لازم اتخاذ شود تا تاریخ شفاهی جانبازان و ایثارگران شهرستان و خاطرات این قشر موثر ثبت و ضبط شود تا در اختیار نسل جدید قرار گیرد تا الگوی برای رشد و پرورش نسلی انقلابی باشد.

حمیدرضا محمدی فشارکی در حاشه تشییع پیکر جانباز شهید حاج رضا سلیمیان در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با آغاز جنگ تحمیلی ملت ایران با لبیک به فرامین ولی فقیه زمان در جبهه حق علیه باطل حضور یافتند و با وجود کمبودها و نارسایی‌های تسلیحاتی در مقابل دشمن تا به دندان مسلح که حمایت ۳۷ کشور جهان را به همراه داشت ایستاند و با ایمان و اراده راسخ خود موفق به خلق حماسه‌هایی جاودان شدند.

وی افزود: پیروزی در جنگ تحمیلی با تکیه بر روحیه ولایت‌پذیری، ایثارگری، استقامت و ایستادگی رزمندگان و آحاد ملت ایران در دوران دفاع مقدس رقم خورد و مردم شهرستان لنجان نیز با اعزام بیش از ۱۲ هزار رزمنده و تقدیم ۷۵۰ شهید و دو هزار و ۳۰۰ جانباز و آزاده نقش بسزایی را در آن دوران و در دفاع از اسلام ناب محمدی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و خاک میهن ایفا کردند.

فرماندار شهرستان لنجان جانبازان را یادگاران سرافراز هشت سال دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: جانبازان هشت سال دفاع مقدس شهیدان زنده‌ای هستند که با ایثارگری، جان و سلامت خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در طول سال‌های جنگ تحمیلی و تجاوز دشمن، در خطوط مقدم جبهه، قهرمانانه سینه خود را در برابر آتش دشمن سپر کردند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سخنان خود فرمودند: جانبازان عزیز ارزنده‌ترین یادگاری‌های دوران حماسه‌ی دفاع مقدس هستند و امروز، جانبازان نمونه‌های بزرگ افتخار و شجاعت و فداکاری و یادگارهای دوران حماسه به شمار می‌آیند و این سخنان نشان از جایگاه والای جانبازان دارد.

محمدی اضافه کرد: جانباز گرانقدر حاج رضا سلیمیان صبح روز دوشنبه هشت اسفندماه پس از سال‌ها تحمل درد مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و به خیل همرزمان شهیدش پیوست و حضور پرشور مردم شهید پرور زرین شهر در تشییع این جانباز ۷۰ درصد نشان از پایبندی آنان به ارزش‌های دینی و معنوی انقلاب اسلامی است.

وی عنوان کرد: دشمنان ایران اسلامی با تروریسم رسانه‌ای تلاش کردند تا میان آحاد مردم و مسئولان شکاف ایجاد کنند و مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهنگ غنی ایثار و شهادت فاصله بگیرند اما مردم شهرستان لنجان همچون مردم دیگر شهرهای ایران با اتکا بر هویت تاریخی خود این بار نیز به شکلی جهادی در تشییع این شهید والامقام بار دیگر انقلاب را بیمه کردند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه جانبازان، معلمان مکتب ایثار و از خودگذشتگی هستند، خاطرنشان کرد: نقش بی‌بدیل جانبازان در جنگ تحمیلی و پس از آن به خوبی نمایان است از این رو باید تدابیر لازم اتخاذ شود تا تاریخ شفاهی جانبازان و ایثارگران شهرستان و خاطرات این قشر مؤثر ثبت و ضبط شود تا در اختیار نسل جدید قرار گیرد تا الگوی برای رشد و پرورش نسلی انقلابی باشد.

کد خبر 644449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.